Annons

Ringblixt eller Twins till macrofotografering?

Produkter
(logga in för att koppla)

Helene C

Ny medlem
Vad har ni för erfarenhet av Sigmas ringblixt?
Jag har en Canon 40D och har tittat på canons ringblixt och Twinblixten men de är så dyra? SNÄLLA ge mig lite råd och tips. Ska använda blixten till Macro av blommor mest! Är canons twin så mycket bättre att det är värt, för det jag ska använda den till eller är den mer för ännu mer förstoring?

Sigmas Ringblixt är inte en äkta ringblixt - det är en twin förklädd till ringblixt. Vid manuell exponering och påtaglig skillnad i styrka hö-vä, syns detta i reflexerna.

I övrigt är det en kompetent blixt som skänkte mig mycken glädje, inann den omplacerades till annan ägare.

Hej och tack för ditt snabba svar!
När Du hade en ringblixt, vad fotade du då? Ringde och pratade med en företag som sålde ringblixten och de sa att det var massor tandläkare som använde den, men jag ska verkligen inte plåta tänder utan blommor!
Har en bekant som har en twin Canon och han är helt lyrisk men jag tycker att det är lite väl dyr. Men samtidigt såg jag ett litet test där det var några gröna blad som hade i mitt tycke alldeles för mycket reflexer från blixten. Samtidigt var testet väldigt positivt så jag blev ännu mer tveksam!! Vet någon var man kan se tester på produkter som inte är gjorda av webföretagen som säljer dem.

ANNONS
Götaplatsens Foto