Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sb-800

Produkter
(logga in för att koppla)

_Emmus_

Medlem
Jag står nu i valet ock kvalet om ja ska köpa sb-600 eller sb-900till min d40x.
Men sb-900 blir troligen för stor på denna lilla kamera och sb-600 känns som så liten uppgradering eftersom jag har en sb-400.
Skulle vilja ha en sb-800 eftersom detta är mellan de här två.Och skulle kännas som ett bra alternativ.
Men har de slutat sälja dessa?

Det går inte att beställa någon ny vad jag vet. Du kanske kan hitta någon i en butik ifall att de har någon kvar. Annars är det begagnatmarkaden som gäller.
Är själv väldigt nöjd med mina SB-800 (2st).

Men sb-900 blir troligen för stor ...
Behöver man blixt är det bra med en stor och kraftig. Men jämfört med en SB-800 är den lite dyr. SB-600 har en del funktioner som inte SB-400 har, så det är en bra uppgradering om man behöver de funktionerna.
Men kan du hitta en SB-800 är det vad jag skulle rekommendera.

Skillnaden mellan SB400 och SB600 är väl ändå enormt mycket större än skillnaden mellan SB600 och SB800/900?

om du inte kan få tag på en SB800 så är SB600 ett bra alternativ jag tycker att SB900 är för i förhållande vad den kan ge över SB800
annars prova att få tag på en beg dom brukar gå att få tag på mellan 2000-2500 i bra skick .

ANNONS
Götaplatsens Foto