Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Skrivarköp
- Trådstartare RG
- Start datum
Lindersson
Aktiv medlem
Jag skulle satsa på en Pixma istället, t.ex. Pixma MP450. Har den själv och den är kanonbra.
Skiljer inte mycket i pris i jämförelse med Selphy-skrivarna plus att du även kan skriva ut annat än foton (och även scanna och kopiera).
http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Multifunctionals/Multifunctionals/PIXMA_MP450/index.asp
Jag köpte min från Webhallen för ca 1700 kr.
Skiljer inte mycket i pris i jämförelse med Selphy-skrivarna plus att du även kan skriva ut annat än foton (och även scanna och kopiera).
http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Multifunctionals/Multifunctionals/PIXMA_MP450/index.asp
Jag köpte min från Webhallen för ca 1700 kr.
Lindersson
Aktiv medlem
Ok, nej då blir den ju lite stor 
Du kan ju gå in här http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Printers/Direct_Photo/index.asp# och kryssa i rutorna framför respektive modell och sedan välja jämför så får du upp dem intill varandra för att lättare kunna jämföra.
Lycka till!
Du kan ju gå in här http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Printers/Direct_Photo/index.asp# och kryssa i rutorna framför respektive modell och sedan välja jämför så får du upp dem intill varandra för att lättare kunna jämföra.
Lycka till!
RG
Avslutat medlemskap
Lindersson skrev:
Ok, nej då blir den ju lite stor
Lycka till!
Jag har redan gjort det och hittar inga skillnader mellan dom knapp förutom det här:
cp 710
3 färgfolier med skyddsskikt,
256 gradationssteg per färg (24-bitars färgdjup)
cp720
3 färgbläck med ytskikt,
256 gradationssteg per färg (24 bitars färgdjup)
Fast det verkar ju vara samma sak.
Lindersson
Aktiv medlem
Jo, jag måste erkänna att jag inte hittade några direkta skillnader heller. Men det vore ju konstigt om de hade två likadana skrivare i sortiment samtidigt.
forstheim
Aktiv medlem
Jag känner inte till skillnaderna mellan 710:an och 720:an. Har dock själv den sistnämnda och är väldigt nöjd med utskrifterna. Åtminstone när jag skriver ut direkt från kameran. Utskrift från datorn har jag inte lyckats få till riktigt ännu eftersom det här med färgprofiler är ett kapitel för sig. Men det har ju inte med skrivaren i sig att göra. Den gör sitt jobb väl tycker jag!
Tänkte bara också tipsa dig om att det finns en 730:a också. Den är något dyrare, men har å andra sidan uppladdningsbart batteri. Kanske kan vara användbart för dig som vill ta med skrivaren på resor och dylikt?
/Jonas
Tänkte bara också tipsa dig om att det finns en 730:a också. Den är något dyrare, men har å andra sidan uppladdningsbart batteri. Kanske kan vara användbart för dig som vill ta med skrivaren på resor och dylikt?
/Jonas
RG
Avslutat medlemskap
forstheim skrev:
Jag känner inte till skillnaderna mellan 710:an och 720:an. Har dock själv den sistnämnda och är väldigt nöjd med utskrifterna. Åtminstone när jag skriver ut direkt från kameran. Utskrift från datorn har jag inte lyckats få till riktigt ännu eftersom det här med färgprofiler är ett kapitel för sig. Men det har ju inte med skrivaren i sig att göra. Den gör sitt jobb väl tycker jag!
/Jonas
Jag har kollat på 730 men jag tycker det inte är värt 500 kr extra för det.
Det är ju som att köpa en bärbar dator för 10000 och för att kunna använda ett batteri för 9000 så måste man köpa en modell för 15000 så jag tycker inte att det är värt 1500 extra för den möjligheten.
Finns det några piratbatterier?
Edit finns det billigare batterier än 800 kr till 730?
SixBySix
Aktiv medlem
Du kan kanske leta runt lite efter en utgången modell. Köpte själv en CP600 i somras när ONOFF! reade ut dessa. 1000kr ink batteri. dvs 800kr för batteri och 200kr för skrivaren. Överkomligt tyckte jag;-) Finns det några ströex kvar i butikerna (vilket de nästan alltid gör) borde du kunna få den till ett liknande pris.
Den är ganska bra tycker jag, förutom att man bör justera alla utskrifter med minus 2 cyan i drivrutinen, annars blir bilderna lite för kalla i färtonen. Men vet man bara om det blir det rutin och går snabbt. Jag gillar verkligen termotransfer utskrifterna. De blir styva, skarpa nästan utan raster, och sista klara ytskiktet gör utskrifterna tåliga och ger fint djup och glans.
Den är ganska bra tycker jag, förutom att man bör justera alla utskrifter med minus 2 cyan i drivrutinen, annars blir bilderna lite för kalla i färtonen. Men vet man bara om det blir det rutin och går snabbt. Jag gillar verkligen termotransfer utskrifterna. De blir styva, skarpa nästan utan raster, och sista klara ytskiktet gör utskrifterna tåliga och ger fint djup och glans.