Annons

Slutliga versionen av Lightroom 4 ute nu...

Produkter
(logga in för att koppla)
Japp, Fill light/fyllnadsljus och de andra i den gruppen har ersatts av liknande varianter. En skillnad är att de går från 0 och lika mycket åt varje håll istället för från 0 och bara uppåt som tidigare.

Angående priset, så hoppas jag att de insett att de inte kan slå piraterna med våld utan har tagit sitt förnuft till fånga och sätter ett pris folk faktiskt är beredda att betala, helt enkelt för att de faktiskt får sålt saker då.

Jag hade inte inte minsta tanke på att betala 3500 för LR 3, nu har jag inte minsta tanke på att kopiera LR 4!

Grattis Adobe :)
 
Mitt Norton Internet Security tar bort följande filer:

mc_config_mp2v.dll
mc_dec_aac.dll
mc_dec_mpa.dll
mc_enc_dv.dll
mc_enc_mpa.dll
qtparser.dll

Jag kör Win7/64, de ligger under:
c:\program files\adobe\adobe photoshop lightroom 4\support\dynamiclinkmediaserver\dynamiclinkmediaserver\1.0

Någon som vet vad jag behöver dessa filer till?
 
Är demoversionen en fullversion om bara gäller i 30 dagar???
och kan man sen bara köpen en serial key och sen fortsätta att använda den eller måste man installera om det hela med en fullversion?
 
Är demoversionen en fullversion om bara gäller i 30 dagar???
och kan man sen bara köpen en serial key och sen fortsätta att använda den eller måste man installera om det hela med en fullversion?

Det är en skarp version man laddar ner, med giltighetstid i 30 dagar, om man inte köper programmet och registrerar med serienummer. Du behöver alltså inte installera något på nytt.
 
Mitt Norton Internet Security tar bort följande filer:

mc_config_mp2v.dll
mc_dec_aac.dll
mc_dec_mpa.dll
mc_enc_dv.dll
mc_enc_mpa.dll
qtparser.dll

Jag kör Win7/64, de ligger under:
c:\program files\adobe\adobe photoshop lightroom 4\support\dynamiclinkmediaserver\dynamiclinkmediaserver\1.0

Någon som vet vad jag behöver dessa filer till?

Enligt http://blogs.adobe.com/lightroomjournal/ så verkar det vara lite problem med Norton Internet Security och Lightroom 4:
"Norton Antivirus 2012 incorrectly flags video related program files in Lightroom 4 as possible threats. Please instruct Norton Antivirus 2012 to exclude Lightroom 4 files from its scan."
Detta kanske kan förklara ditt problem.
 
Angående priset, så hoppas jag att de insett att de inte kan slå piraterna med våld utan har tagit sitt förnuft till fånga och sätter ett pris folk faktiskt är beredda att betala, helt enkelt för att de faktiskt får sålt saker då.

Jag hade inte inte minsta tanke på att betala 3500 för LR 3, nu har jag inte minsta tanke på att kopiera LR 4!

Grattis Adobe :)

Håller helt med, blir inköp :)
 
Enligt http://blogs.adobe.com/lightroomjournal/ så verkar det vara lite problem med Norton Internet Security och Lightroom 4:
"Norton Antivirus 2012 incorrectly flags video related program files in Lightroom 4 as possible threats. Please instruct Norton Antivirus 2012 to exclude Lightroom 4 files from its scan."
Detta kanske kan förklara ditt problem.
Tack Fredrik! Fungerar nu; exkluderade Lightroom-katalogerna från NIS och reparerade installationen.
 
Så har man förstört månadens lekpengar på LR4 och PS5 (uppgraderingar)
Ska blir roligt att får lite nytt att leka med, beställde "old school" dvs kartonger med media :)
 
Har just installerat Lightroom 4 trial version, är det någon som vet om det går att ändra språk från svenska till engelska? Är ganska säker på att det var en engelsk version jag ladda hem, men nu när jag startade programmet upptäckte jag att det blev på svenska.
 
Exakt samma här, valde engelsk version och får allt text på svenska. Har försökt ställa om men utan resultat.
 
Edit->Preferences->Language->English, fungerar det inte?

Redigera->Inställningar->Språk->Engelska heter det på svenska. Starta om LR.
 
Nu fick jag till det. För att komma ur loopen fick jag först välja svenska manuellt, starta om. Sedan välja engelska på nytt och starta om igen. Logiskt? Nja.....
 
Hejsan

Nu när jag laddat ner 4:an får jag genast två problem:
1. Jag passade på att ersätta en gammal halvtaskig version av SC4 mot Elements 10. När jag går in på Foto/ redigera i, ligger inte Elements där.
2. Mina gamla plugins som Silver efex pro ligger visserligen där men går inte att öppna.

Några idéer om vad jag missat?
 
Enligt dpreview är det samma pris på en full studentlicens som på en normal uppgradering.

Dustinhome.se har studentpris på 735kr för 3:an (svensk), och 4:an kostar €76,26 ≈ 680kr på Adobe Educational store, där den är på engelska. Tror 3:an gick för samma pris där tidigare.
 
Grymt pris ju! Slog genast till på en uppgraderingslicens i kartong :)
Inte illa med drygt 600 kr från LR 1.4 till LR 4 :D
 
ANNONS