JSL
Aktiv medlem
Pongu skrev:
Det är ringar på mitt Velbon (Sherpa pro 6300, samma sak som Velbon Carmagne 630). Trevligt stativ som är mycket lätt att bära med sig. 640-modellen är ännu mera portabel.
/Pontus
Säg mig var kan man hitta detta då ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pongu skrev:
Det är ringar på mitt Velbon (Sherpa pro 6300, samma sak som Velbon Carmagne 630). Trevligt stativ som är mycket lätt att bära med sig. 640-modellen är ännu mera portabel.
/Pontus
Johnny76 skrev:
PerFogelberg skrev:
Vad jag har förstått så finns det bara tre olika Velbon-stativ. 530, 540 och 630.
530 är max 156 cm och väger 1,25 kg
540 har maxhöjden 139 cm och väger 1,22 kg
630 är maximalt 161 cm med vikten 1,52 kg
540 är fyrdelad till skillnad mot dom andra som är tredelade. Stativen går även att köpa i paket med panoramahuvud eller kulled.
540 kostar ca 3000 kr
Johnny76 skrev:
janne ö skrev:
Det finns även ett stort Gitzo , kan vara ett stidiostativ, stort panoramahuvud finns det dock. Går att dra upp till 220 cm och väger som en mindre elefant. Men helt ovärderligt ibland. Aldeles stumt med mellanformat och tjocka Berta med convertern.
janne ö skrev:
Pongu!
Det är en vevpelare på stativet och det har jag tagit bort. Hittade dock inte något att ersätta det med. Så, jag hittade en magnetfot till en lampa som passar precis. En skruv genom den och sen funkar dte perfekt. Men som sagt va, det skulle inte skada med en bärare till hjälp eller en åsna.
Kolla härjanne ö skrev:
Vad är Burzynski för nåt?