Robert_Vallentuna
Aktiv medlem
"Marknadens största och snabbaste CF-minne från Transcend" heter det.
Tydligen missade de SanDisks release 26/9 2006.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Robert_Vallentuna skrev:
"Marknadens största och snabbaste CF-minne från Transcend" heter det.
Nu vet jag inte vad UDMA står för men deras extreme III motsvarar ju 133x och där finns det ett 16 GB kort.Jeppe skrev:
Det var ett pressmeddelande från Focus trading, jag hade en konversation med Skärm-Martin om detta i går.
Vi kom fram till att det förmodligen är en kombination av 16GB, UDMA, 133X som gör att de hävdar detta. Sandisk har väl inte allt detta på samma kort?
Fast det finns ju ännu inga kameror som kan utnytja 40 MB/s så det har man bara nytta av om man har en väldigt snabb minneskortläsare och vill få in bilderna i datorn snabbt.Teodorian skrev:
Priset må vara attraktivt på detta minneskort, men jag tror att de flesta seriösa fotografer prioriterar snabbheten (266X, 300X) hos de senaste 8 GB-korten framför ett lägre pris. Jag har svårt att tro att Sandisks 12 GB- och 16 GB-kort (Extreme III) varit några storsäljare jämfört med 8GB-kortet (Extreme IV). Därför tror jag inte heller Transcends 16GB-kort kommer att bli en hit.
Robert_Vallentuna skrev:
Transcends kort stort och rätt så snabbt, men det är inte störst och inte snabbast.
Zotamedu skrev:
Fast det finns ju ännu inga kameror som kan utnytja 40 MB/s så det har man bara nytta av om man har en väldigt snabb minneskortläsare och vill få in bilderna i datorn snabbt.
Nikon D3 ska ha stöd för UDMA. Det står inte om det har stöd för UDMA-4 eller UDMA-5.Teodorian skrev:
Vad klarar Canon 1D Mk III och Nikon D3?
PerFogelberg skrev:
Nikon D3 ska ha stöd för UDMA. Det står inte om det har stöd för UDMA-4 eller UDMA-5.
Jeppe skrev:
Igen.. Finns det något annat kort på marknaden som är 16GB och klarar 45MB/s ????
Jag har fortfarande inte sett något som antyder detta.