Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Efter en virre igen som vanligt. Hmm, alltid problem med att fundera ut vad man ska ta med sig för gluggar på stan eller i övrigt när man inte riktigt vet vad man skall plåta just då och inte vill kånka för mycket. Gamla goda förslag som 35+85 eller 28+50+100 gäller ju inte riktigt längre då man har tillgång till zoomar med bra kvalitet. Men nu kom jag på. Till fullformataren 24-105L och så Sigmas 50/1,4 och till kroppade Canon 18-200 (överraskande bra faktiskt för att vara en sån) och så Sigmas 30/1,4 när man vill få till lite kvalitet. Måste faktiskt säga att jag till slut lyckats hitta rätt vad gäller båda Sigmorna, även om det tog tre ex för 30:an, men att 50:an var rätt direkt (tack Kungsholmsfoto!). Sätter fokus perfekt och är roliga redan på full öppning. Min Canon 50 är ju kalas med (men är på försäljning), men inte riktigt lika bra på full öppning som vi ju alla vet (även om den börjar glänsa redan efter ett stegs nedbländning).Nån som har bättre förslag på gluggar när man inte vet vad man ska ta?