Annons

Vad säger Ni om årets största fototävling i Göteborg, Gubbar och Tanter??

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalle_B

Aktiv medlem
Tanken är att Delsjön är vår bas där vi håller till. Där får ni givetvis röra er hur ni vill.

Men det kommer bli en liten "twist" och det är där uppdragen som man får vid vissa tidpunkter kommer in.

Ett exempel kan vara att

"Alla samlas vid elden kl 22:00, Nu har ni 1 timme på Er att fotografera ett kärlekspar inne i stadsmiljö, samling igen senast kl 23:00 vid elden"

Det kommer bli liknande uppdrag som detta, men huvud motiven som är listade innan skall genomföras vid Delsjö området.
 

Kalle_B

Aktiv medlem
Poteta skrev:
Låter riktigt kul!
Jag undrar också... Får man åka iväg med bilen eller måste vi hålla oss inom vissa områden?
Och Kalle, försök hålla dig på benen denna träffen... ;P
Haha kan jag hjälpa att det är vått o halt på bergsväggarna??
 

Kalle_B

Aktiv medlem
Anlednigen till att vi hålelr oss i samma område är att den som har bil eller känner till ett riktigt smultronställe åker iväg o fottar tex Kungsörnar medans resten fångar fiskmåsar... Motiven isig är inte det primära utan snarare vad man kan göra av en begränsad resurs. Man får tänka mer på hur man framställer bilden.

Sedan vid uppdragen så blir det lika föra alla och man kanske kan samordna bilarna.

Men Delsjön bjuder ju på väldigt varierad terräng och miljö men rikt fågelliv och man har Klippor, vatten, sumpmarker, skog, blommor osv osv osv
 

Nikonetha

Aktiv medlem
Framför allt ang bilarna så tycker jag vi skall försök hjälpas åt.. eftersom de som inte har bil kan ha svårt annars att deltaga.. dels är det en bra bit att gå från spårvagnen upp i delsjöområdet.. om vi håller till omkring badplatsen.. men finns ju fler ställen att ha som basläger
 

Kalle_B

Aktiv medlem
Min erfarenhet säger att detta med bilar finns det mer än gott om... och det brukar samordas ganska bra. Men givetvis skall ingen behöva gå från vagnen upp till delsjön :)

Men jag tror Delsjön är bra område, men om någon kommer på ett bättre så kläm fram det! :)
 

Kalle_B

Aktiv medlem
Nu ska vi kolla hur många som är intresserade... Anmälan här är inte bindande, mer en fingervisning om hur många som kan vara intresserade och om man överhuvudtaget är ledig fredagen den första september.

Ni som är villiga att betala runt 100:- och gillar upplägget som skrivits innan men med vissa ändringar som vi beslutar fram fyll i era namn nedan.

1. Kalle Bexelius
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
 

Nikonetha

Aktiv medlem
He, he.. jag tycker naturligtvis också Deljöområdet är toppen.. mina söndagspromenadsområde.. så hittar förhoppningsvis ok där ;-)

och har väl fotat en hel del där redan
 

Nikonetha

Aktiv medlem
Kalle_B skrev:
Nu ska vi kolla hur många som är intresserade... Anmälan här är inte bindande, mer en fingervisning om hur många som kan vara intresserade och om man överhuvudtaget är ledig fredagen den första september.

Ni som är villiga att betala runt 100:- och gillar upplägget som skrivits innan men med vissa ändringar som vi beslutar fram fyll i era namn nedan.

1. Kalle Bexelius
2. Agnetha Lundberg
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
 

Kijana

Aktiv medlem
Kalle_B skrev:
Såå... Jag har funderat ett tag på att hålla en 24h fototävling här i Göteborg.
Notera att detta bara är lite lätt spånande bara, kommer låta det vara öppet ett tag så att ni kan komma med synpunkter, men grundtanken är:

Vi träffas runt 18:00 fredagen den första september
i slottskogen/delsjön området eller om ni har annat förslag.

Vi har snabb inräkning och går igenom lite saker och sedan får Ni springa fritt och plåta.

Vid vissa tidpunkter skall man komma till "samlingsplatsen" för lite uppdrag eller tävlingsfrågor och sedan får man springa ut igen.

Man tar med sig egen mat och det kommer finnas en eld som brinner hela tiden.
Man sover under en gran eller i tält, vilket som.

Målet med fotograferingen kommer vara att plåta vissa saker:

1st macrobild
1st natur/landskapsbild
1st djurmotiv, ej macro
1st porträttbild
1st solnedgång
1st nattbild
1st soluppgång

Nååå? Vad säger Ni? Förslag på ändring mottages, men i slutänden kommer jag avgöra vilket som verkar bäst. Går inte att tillfredställa alla.
Det sista är jag väl medveten om. Men för att ta mina frågor och invändningar i tur och ordning.
Tävlingstiden anges till 24 timmar, men fotograferingen verkar ju kunna klaras av på 12 timmar.
Några fler bilder/motivområden som ska fotograferas enligt tidigare lagt förslag av Mattias Thorstensson borde läggas till. Och för att hinna med detta kanske tävlingstiden borde vara lördag 10.00-söndag 10.00.

Jag äger inget macroobjektiv, och kommer knappast att kunna köpa något före tävlingen heller. Men är tävlingsformen och gemenskapen sådan att vi kan låna grejer av varandra?
 

Kalle_B

Aktiv medlem
Det kommer säkerligen finnas gott om folk med olika utrustning som man kanske kan få låna, men det kan jag inte garantera naturligtvis.

Som ajg skrev innan så kommer fler moment läggas in precis som Mattias var inne på.

Anledningen till att jag la det på en fredag äratt då är man klar på lördag och man kan hinna med att fira en "normal" lördag och eventuellt sova ut. Läggs det på lördag-söndag bränner du en hel helg. Jag antar vissa är förälder osv och då kanske man inte vill vara borta lör-sön. Fredagen är endå förstörd med arbete innan.

Självklart kommer alla önskemål tas i beaktning och vi ska gemensamt disskutera fram någonting som pasar merparten.
 

Kijana

Aktiv medlem
Som sagt, intresseanmälan var det.

1. Kalle Bexelius
2. Agnetha Lundberg
3. Mattias Thorstensson
4. Kenneth Eriksson
5.
6.
 

feskarn

Aktiv medlem
1. Kalle Bexelius
2. Agnetha Lundberg
3. Mattias Thorstensson
4. Kenneth Eriksson
5. Jens Molander
6. Jörgen Stjernström
7. Hampus Lundgren
8.
 

d-play

Aktiv medlem
Låter rätt kul faktiskt. Kan man sticka hem och få några timmars sömn eller måste man sova under en gran? Hur ofta kommer man träffas under natten tror du?
 

Kalle_B

Aktiv medlem
ajg har funderat lite på det där... det mest rättvisa är att alla sover på plats. Endel kommer ju utifrån utan möjlighet till övernattning i göteborg.Eller har tillgång till bil, mendet kommer ju givetvis bli någon timmes dödtid på natten...

däremot kommer det även på natten bli "uppdrag" så man ska inte tro att man kan sova mellan 23:00 och 10:00... det får bli lite av uthållighets grej också... dom flesta normala människor klarar 24h utan värst mycket sömn.

Men som sagt.. jag vet inte... vi får ta detta till disskution när det närmar sig. Jag personligen anser nog att man ska sova på plats... det är inte så farligt att rigga ett litet skittält, tar max 15 minuter att resa.
 

d-play

Aktiv medlem
Hmm, okej, jag har dock inget tält, så då kanske man får ordna så att de utan tält får sova i de med plats över kanske?

En fråga till: Räknas en laptop som doping?
 
ANNONS