Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad säger Ni om årets största fototävling i Göteborg, Gubbar och Tanter??

Produkter
(logga in för att koppla)

Nikonetha

Aktiv medlem
d-play skrev:
Hmm, okej, jag har dock inget tält, så då kanske man får ordna så att de utan tält får sova i de med plats över kanske?

En fråga till: Räknas en laptop som doping?
Man kan alltid sätta på laptopen i smyg och dra ut batteriet.. så är det problemet löst ;-)
 

d-play

Aktiv medlem
Kalle_B skrev:
vad i all världen skall du med en lap top till?!?!
De har väl WiFi i Delsjön eller? Tänkte leta färdiga bilder på nätet. :)

Nä, egentligen tänkte jag tanka över bilderna från kameran till hårddisken. Mitt 1 GB-kort räcker inte i 24 h om jag fotar i RAW. Men det kanske är oschysst mot de andra?
 

Kalle_B

Aktiv medlem
jaa... det känns inte riktigt med en person som kommer dragandes med 80GB lagringsplats.. ;) Det blir en himla massa filmrullar för den som fotograferar analogt....
 

d-play

Aktiv medlem
Kalle_B skrev:
jaa... det känns inte riktigt med en person som kommer dragandes med 80GB lagringsplats.. ;) Det blir en himla massa filmrullar för den som fotograferar analogt....
Kan hålla med, men de kan ju iallafall sätta i en ny rulle om den tar slut. Det kan inte jag. Får väl fota i JPG isåfall... huh! :D
 

Kalle_B

Aktiv medlem
mja... men tänk som så... Det kanske är max 10-15 bilder som kommer vara med i tävlingen. du kanske kan ta mellan 80-110 bilder med RAW.. det blir många extra bidler det.. du får la radera lite... :)
 

Nikonetha

Aktiv medlem
Kalle_B skrev:
mja... men tänk som så... Det kanske är max 10-15 bilder som kommer vara med i tävlingen. du kanske kan ta mellan 80-110 bilder med RAW.. det blir många extra bidler det.. du får la radera lite... :)
kan lite OT....

men jag tycker faktiskt du har en klar poäng där Kalle..själv är jag medveten om att jag allt som oftast knäpper alldeles för mycket.. och har bla funderingar på att ge mig själv restriktioner att bara få lov att ta säg 36 bilder(en rulle) en dag när jag är ute med kameran

Det kanske tvingar fram mer tanke för istället för efter..
 

Kalle_B

Aktiv medlem
ja alltså inget fel med att slösa med bilder när man kör digitalt.. men det fanns en värld innan då 100 bilder på en fottotur var helt abnormt.. Det är inte konstigt att slutaren ryker efter några år bara... Men en del av denna fototävling är ju det att man har inte obegränsat med minne... vi skulle kunna sätta en max gräns på 1GB kort. I min mening är det ganska mycket ialla fall... gäller o vara kritisk och rensa.
 

Craps

Aktiv medlem
1. Kalle Bexelius
2. Agnetha Lundberg
3. Mattias Thorstensson
4. Kenneth Eriksson
5. Jens Molander
6. Jörgen Stjernström
7. Hampus Lundgren
8. Anders Bolin
9.


Tycker inte att en begränsning på minnes kort skulle ge något då man kan ta miljoner bilder och inte en enda blev bra ;o)
 

Nikonetha

Aktiv medlem
Glöm inte att det är mitt i semestertider för väldigt många.. så vänta lite så blir det kanske fler intresserade
 

Nikonetha

Aktiv medlem
Kalle, jag har klurat lite på en sak och det är ang tiden. Ca kl 18.00 i Delsjöområdet, kan vara svårt för många att hinna med tanke på jobb.. Kan man inte lägga starttiden lite senare, så även de som kanske slutar kl 17-18 och bor en liten bit från Delsjöområdet kan hinna vara med.

Vad tror du?
 
ANNONS