Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilka minnen fungerar?
- Trådstartare StaffanH
- Start datum
larjo
Aktiv medlem
StaffanH skrev:
Tänkte sätta mer minne i datorn. Det är en AMD Athlon som idag har PC2700 minnen som kör på 333MHz tror jag. Nu till frågan, måste jag sätta i samma typ eller kan jag använda PC3200 minnen?
Tack!
Hej Staffan,
Det går bra att köra med snabbare minnen, iaf till en viss gräns. PC3200 fungerar bra.
Googlade lite och hittade denna sida:
http://www.windowsdevcenter.com/pub/a/windows/2005/02/15/Perfect_BudgetPC.html?page=2
Finns en grå ruta en bit ned på sidan.
/Lars
Thomas Olinger
Aktiv medlem
Troligen kan du stoppa i det snabbare minnet, men det är inte säkert att datorn kan arbeta med den snabbare hastigheten ändå.
Jag rekommenderar att du tittar in på internet hos tillverkaren av moderkortet och ser vilka typer av minnen som denne rekommenderar. Läs också i burksanvisningen. I min dator kör jag tre olika typer av minne, mest av ren klantighet då jag köpte mer minne. Två av minnena går inte att köra då de sitter bredvid varandra, utan jag har fått prova mig fram.
Så, läs bruksanvisningen eller kolla internet. En Googling med namnet på moderkortet och "recommended memories" kanske kan göra suses.
Jag rekommenderar att du tittar in på internet hos tillverkaren av moderkortet och ser vilka typer av minnen som denne rekommenderar. Läs också i burksanvisningen. I min dator kör jag tre olika typer av minne, mest av ren klantighet då jag köpte mer minne. Två av minnena går inte att köra då de sitter bredvid varandra, utan jag har fått prova mig fram.
Så, läs bruksanvisningen eller kolla internet. En Googling med namnet på moderkortet och "recommended memories" kanske kan göra suses.
StaffanH
Avslutat medlemskap
I affären sa de att 400 MHz minnena var bakåtkompatibla och det funkade kalas tillsammans med de långsammare minnena.
Manualen säger iaf att 200/266/333 minnen funkar, upp till 1GB i varje modul men moderkortet har några år på nacken så det fanns kanske inte mycket snabbare då.
Tack för hjälpen iaf.
Manualen säger iaf att 200/266/333 minnen funkar, upp till 1GB i varje modul men moderkortet har några år på nacken så det fanns kanske inte mycket snabbare då.
Tack för hjälpen iaf.