Konsten att bli spärrad på Facebook
När jag skulle gå in på Facebook igår så möttes jag av inloggningsrutan. Märkligt, och väl inne så meddelar Facebook att jag publicerat något så hemskt att de måste spärra mig i tre dagar.
Det är helt omöjligt att fatta vad det är för något jag publicerat och som Mark inte gillar, för bilden de visar i mobilen säger nada. Dessutom har jag inte publicerat något sen långt innan sommaren så det hela känns märkligt. Jag kollade även om det var någon bild i artikel från Fotosidan som gjorde att Facebook satte i halsen. Icke! Så jag var rätt förbryllad.
Men nu precis så förstod jag. Det var Nils Bergkvist blogginlägg som vi autopublicerar på vår Facebooksida Fotosidan bloggar som var anledning. Ursäkta ironin men visst är det en upprörande bild!?
Facebooks regelverk är fullständigt obegripligt. Den ena vidrigheten efter den andra kan man hitta men ett naket bröst och man får genast smäll på fingrarna.

Exakt. Hade det inte varit för att Facebook tyvärr är en viktigt spelare när det gäller trafik (från Fotosidan sida) så hade jag lagt ner helt.
Hälsn!
Jag kan tänka mig att publicera här på civiliserade fs men inte på Facebook.
Vi postar en länk till blogginläggen (inte inlägget). Facebook använder en bild som förhandsvisning tillsammans med länken. Ungefär som vår blogglista ser ut. Läs mer här. https://www.fotosidan.se/blogs/flatljus/ny-facebook-sida-for-alla-blogginlagg.htm
Ingen som har anmält utan Facebook har någon algoritm som känner igen hud och bröstvårtor och de bilderna blir väl automatiskt flaggade. Kanske någon människa tittar eller så är det helt automatiskt.
Fick för mig att det måste anmälas eller komma till deras kännedom på något sätt, men eftersom de reagerar så snabbt på sånt här måste det väl vara något som sker per automatik? Hoppas att fotosidans bloggar kan komma tillbaka på fb, du får väl förklara vad som skett och sen får man väl sätta kryss över bröstvårtorna nästa gång. Eller lägga in en bild före som inte innehåller något "oanständigt".
I wish. Tyvärr har Fejjan fått en för dominerande ställning. Men man ser också att många publicister som gått all-in på Facebook insett att det är helt fel att lämna över alla användare/data/producerat material till Facebook och börjar backa ur.