Filtrera på kategori
2026-06-23 11:51 Malinkas blogg om fotografi
det är sommar, ifall att ni hade missat det. värmen (trots att det inte är SKITVARMT än) gör att jag och hunden blir ytterst begränsade till längd på våra promenader. redan tidigt på morgonen är det ... läs mer..
Läst 187 ggr | 4 kommentarer.
2026-06-21 19:59 B. LOGGBOKEN
Midsommarafton och vädret var helt perfekt. Precis lagom för att sitta ute och äta den obligatoriska sillen till lunch, givetvis med färskpotatis, ägghalvor med rom och matjes med gräddfil. En liten ... läs mer..
Läst 258 ggr | 6 kommentarer.
2026-06-18 09:59 Maggan mellan isbjörnar och pingviner
Börjar med att hälsa alla vänner en riktigt trevlig och solig midsommar.
Passar på att visa min Flitiga Lisa också – en riktig överlevare, som några kanske minns hade en tuff period när en viss ... läs mer..
Läst 310 ggr | 10 kommentarer.
2026-06-14 20:12 Tommys hörn av bloggosfären
Och jag har tagit macrobilder på droppar! :)
****
1.
****
2.
****
3.
****
4.
****
5.
****
6.
****
7.
****
8.
****
9.
****
10.
****
11.
****
12.
****
Kumla kyrkby ... läs mer..
Läst 463 ggr | 0 kommentarer.
2026-06-12 19:19 Tommys hörn av bloggosfären
Två bilder före "stormen"...
****
1.
****
2.
****
Det fick bli en bild med skärpan på altaruppsättningen också (lite sent påkommet)!
2b.
****
...Och två efter!
3.
****
4.
****
Kyrkan ... läs mer..
Läst 528 ggr | 1 kommentarer.
2026-06-09 09:26 P.LUNDSTRÖM
Ännu sitter alla fröställningar kvar och närsomhelst vid minsta vindpust blåser de iväg, men när man kikar lite snabbt på bilden med bakgruden kanske det nästan ser ut som att dom redan dansar ... läs mer..
Läst 336 ggr | 1 kommentarer.
2026-06-08 22:04 Tommys hörn av bloggosfären
Det är en alldeles unik plats detta, skulpturparken i Ängelsberg. Ett unikt möte mellan gammalt och nytt, rörligt och stilla, natur och kultur. Och varje år samlar Engelsbergs konstgille en ... läs mer..
Läst 710 ggr | 0 kommentarer.
2026-06-07 21:20 Tommys hörn av bloggosfären
Idag har vi firat med en försommarutflykt till Sundborn och Carl Larssongården (Lilla Hyttnäs). Det är ju så vackert där och vädret har varit strålande vackert idag, trots en del fina moln och att ... läs mer..
Läst 713 ggr | 4 kommentarer.
2026-06-05 17:13 Malinkas blogg om fotografi
i västerås har väderprognosen för dagen varit regn - typ hela dagen. som oftast, har prognosen förändrats, även under dagen. i stället för konstant regn har det varit längre, hyfsat intensiva regn. ... läs mer..
Läst 558 ggr | 2 kommentarer.
2026-06-05 10:51 Maggan mellan isbjörnar och pingviner
Borde kanske kalla det här inlägget för kampen om blomman.
Jag planterade för en tid sedan några plantor Flitiga Lisa i en kruka och ställde den på trappan vid entrén. Det såg riktigt fint ut – ... läs mer..
Läst 687 ggr | 12 kommentarer.
2026-06-04 19:43 Tommys hörn av bloggosfären
Nu är liljekonvaljernas tid...
Häromdagen fotograferade jag några vid Prostudden i Norberg.
Sen fick bilderna bli i svartvitt...
Bara för att jag kände för det! ... läs mer..
Läst 547 ggr | 2 kommentarer.
2026-06-03 13:56 Maggan mellan isbjörnar och pingviner
För två år sedan försvann den gamla kraftledningsstolpen från allmänningen bredvid vårt hus – ett projekt som visade sig bli betydligt större än vi först trott (här kan du läsa mer om det ). Stolpen ... läs mer..
Läst 726 ggr | 7 kommentarer.
2026-06-01 14:43 Malinkas blogg om fotografi
sommaren är årets sämsta tid för mig. det har jag nog sagt förut, och jag kommer troligen att säga det igen, vid fler än ett tillfälle. det är varmt, det är kladdigt, jag påverkas av pollen i form av ... läs mer..
Läst 475 ggr | 3 kommentarer.
2026-05-26 19:42 Tommys hörn av bloggosfären
Det blommar ju som allra vackrast nu. Men jag känner att jag inte hinner med. Idag ville jag ta närbilder, kanske till och med macrobilder på blommorna. Men det ville inte blåsten!
****
1.
Syrénen ... läs mer..
Läst 625 ggr | 1 kommentarer.
2026-05-23 09:14 B. LOGGBOKEN
Våren går med stormsteg mot försommar och det händer mycket fint runt knuten just nu. Jag kände att jag måste stanna upp i min "Skåneresa" och ta en titt på hemmaplan, medans det fina finns kvar. På ... läs mer..
Läst 423 ggr | 8 kommentarer.
2026-05-20 22:12 Tommys hörn av bloggosfären
Precis när jag redigerat klart bilderna så får jag se att Morgan hade samma tanke som jag... Jag var alls icke ute för att härmas!
Men det är ju så vackert när äppelträden blommar, så det måste ju ... läs mer..
Läst 623 ggr | 1 kommentarer.
2026-05-17 19:03 Tommys hörn av bloggosfären
Våryran heter Fagerstas variant av vårmarknad. Det brukar vara lite olika arrangemang under en vårhelg i maj, musik (både Dollystyle och Anders Bagge, m.fl. har varit här!), tivoli och försäljning ... läs mer..
Läst 786 ggr | 0 kommentarer.
2026-05-11 20:11 Tommys hörn av bloggosfären
Det blev en liten runda i grannskapet till Lidl när de andra var in och handlade. Jag brukar göra det ganska ofta när vi är här. jag tycker att det är ett fint område med intressanta hus och fina ... läs mer..
Läst 524 ggr | 3 kommentarer.
2026-05-09 20:17 Tommys hörn av bloggosfären
Bilder på blommorna i vårt träd som på somrarna brukar fyllas av röda bär! :)
****
1.
****
2.
****
3.
****
4.
****
5.
****
6.
****
7.
****
8.
****
Vackert tycker jag! ... läs mer..
Läst 377 ggr | 0 kommentarer.
2026-05-07 21:03 Tommys hörn av bloggosfären
Liksom förra året har jag inte hunnit med naturens växling under den korta tid vi kallar för våren. Så vitsipporna sjunger väl på sista versen... Men igår kväll gjorde jag mig tid och lade mig ... läs mer..
Läst 533 ggr | 0 kommentarer.
2026-05-06 20:32 Tommys hörn av bloggosfären
I morse var det kristaller på Scillorna i gräset!
****
1.
****
2.
****
3.
****
4.
****
~Kärrgruvan 6 maj 2026~
**** läs mer..
Läst 573 ggr | 0 kommentarer.
2026-05-03 20:53 Tommys hörn av bloggosfären
Så jag gick runt och fotade sånt som jag tycker om att fota!
****
1.
Fönster med en matchande ölburk...
****
2.
Fina gamla hus.
****
3.
Vinklar och vrår...
****
4.
En fin ... läs mer..
Läst 803 ggr | 1 kommentarer.
2026-04-29 19:58 Tommys hörn av bloggosfären
Därför fick Olympus 9 mm, f/8 följa med mig till Västerås city igår på en liten runda!
****
1.
****
2.
****
3.
****
4.
****
5.
****
6.
****
7.
****
8.
****
9.
Akta fingret! ... läs mer..
Läst 1200 ggr | 1 kommentarer.
2026-04-27 21:30 Tommys hörn av bloggosfären
Det har varit så mycket idag, så jag har inte hunnit med bilderna från Stockholm, som jag hade tänkt, men de kommer! Jag vet ju att det tar sin lilla stund att lägga ut bilder i bloggen, speciellt om ... läs mer..
Läst 653 ggr | 0 kommentarer.
2026-04-26 10:55 Maggan mellan isbjörnar och pingviner
Tog mig i kragen i morse och gav mig iväg för att se om svavelsipporna fortfarande fanns kvar. På den plats där jag hittat dem tidigare var det helt tomt – inte en enda sippa i sikte, varken blå, gul ... läs mer..
Läst 402 ggr | 3 kommentarer.



































