tobbe_w
Medlem
har en 40d som jag kommer att behöva skicka in för fokusproblem för tredje gången på 1,5 år.
första gången slutade den att fokusera helt och hållet.
andra gången så led bilderna av total avsaknad av detaljer och då sa dom (intervision)
att den felfokuserade.
och nu så tar den återigen bilder med total avsaknad av detaljer.
så det verkar vara dags att skicka in kameran för fokusjustering igen.
första två gångerna så skickade jag in den under ordinarie garantitid men tydligen så har man en viss garanti i ytterligare ett år genon konsumentköplagen.
kan nämna att under tiden som jag har haft kameran så har jag fotat väldigt lite.
har uppskattningsvis bara tagit runt 1000 bilder.
och att behöva skicka in kameran för tredje gången på 1,5 år och ca 1000 bilder känns inte kul.
så min fråga är helt enkelt hur många gånger man ska behöva skicka in sin kamera innan man får den utbytt?
man börjar ju bli lite irriterad när den har strulat så mycket.
första gången slutade den att fokusera helt och hållet.
andra gången så led bilderna av total avsaknad av detaljer och då sa dom (intervision)
att den felfokuserade.
och nu så tar den återigen bilder med total avsaknad av detaljer.
så det verkar vara dags att skicka in kameran för fokusjustering igen.
första två gångerna så skickade jag in den under ordinarie garantitid men tydligen så har man en viss garanti i ytterligare ett år genon konsumentköplagen.
kan nämna att under tiden som jag har haft kameran så har jag fotat väldigt lite.
har uppskattningsvis bara tagit runt 1000 bilder.
och att behöva skicka in kameran för tredje gången på 1,5 år och ca 1000 bilder känns inte kul.
så min fråga är helt enkelt hur många gånger man ska behöva skicka in sin kamera innan man får den utbytt?
man börjar ju bli lite irriterad när den har strulat så mycket.