Annons

Varning för rhinocamera.se?

Produkter
(logga in för att koppla)

afe

Aktiv medlem
Stämmer säkert att det kommer via Google. Jag har för mig att jag sett diverse konstiga annonser den vägen :)
 

keckax

Aktiv medlem
Rhino Camera är en skitfirma som drivs av X, som troligtvis snart kommer att köra i diket på grund av sin ignorans och Y. Jag gick inte lottlös ur den här härvan, tvärt om. Jag fick min glugg gratis, dock inte av välvilja från deras sida, utan som ett bevis på deras totala brist på ordning och reda.

Men, jag har haft en enorm tur...

/K

(redigerat bort personangrepp)
 
Senast redigerad av en moderator:

Nordstream

Ny medlem
Hello, everybody.
Sorry, I write in English, my Swedish is not so good for awhile. I live in Kiruna. I've bought the Canon 70d by rhino more than week ago. But still didn't receive any package. Can I cancel the order and receive my money back? What is the procedure? I don't want to receive unofficial camera. I sent the email to them and wrote that I would like to cancel the order.
Or, should I wait for the package, and after that send it back to them and ask to return the money?
 

Nordstream

Ny medlem
Yes, I already sent email to cancel. I said to them that I don't have any confirmation that they have sent me the package. Awaiting for their answer.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Kanske en dum fråga, men ändå?

Hur får man ett förfalskat serienummer? Om varan är tillverkad av säg, Canon, trycks inte ett serienummer in i varan vid tillverkningen? Innebär ett falskt serienummer att hela varan inte är gjord av tillverkaren - är det inte en Canon utan någon kinakopia? Har dock aldrig hört talas om att det går eller ens är lönsamt med dagens komplicerade kameror och objektiv att göra förfalskningar.

Hur menas då med förfalskat serienummer?
Nej det finns inga pirattilverkare av kameror. Det kostar alldeles för mycket pengar att sätta upp en produktionslina för sådana här produkter för att sedan sälja till lägre priser än tillverkaren själv.
Däremot skulle ett "kasserade" objektiv som plockas bort kunna vara en möjlighet. Men då krävs en anställd som sitter i slutet, avsyningen kanske, o helt enkelt registrerar objektivet som kasserat eller kanske ngt som går till produktionstester.

Visst kan det oxå vara så att numret är dedikerat till en viss marknad. Men om jag reser i Asien o behöver ett objektiv eller mitt går sönder, så givetvis handlar jag ett nytt omgående där jag befinner mig. Men nog sjutton existerar serienummer och givetvis är serienumret korrekt.
 

keckax

Aktiv medlem
Rhino Camera är en skitfirma som drivs av idioter, som troligtvis snart kommer att köra i diket på grund av sin ignorans och inkompetens. Jag gick inte lottlös ur den här härvan, tvärt om. Jag fick min glugg gratis, dock inte av välvilja från deras sida, utan som ett bevis på deras totala brist på ordning och reda.

Men, jag har haft en enorm tur...

/K
Jag fick först en glugg passande till Canon, sedan en som passar på mitt Nikonhus. Nu vill dom att jag ska lägga ut pengar för returen tillbaka. Jag har redan tidigare meddelat att jag inte tänker skicka, eller lägga ut pengar för deras räkning. Här står jag nu, med en Tamron 24-70/2,8 (canon) som Rihnocamera kräver att jag packar och betalar återresan till England.
 

atotowi

Aktiv medlem
Intressant, meddelade du dem för sent enligt deras policy?
Om du har fått fel vara på grund av felplockning i vårt lager måste du meddela Rhinocamera inom 48 h från mottagandet. Om felet beror på oss betalar vi fraktkostnaden upp till ett överenskommet belopp för att skicka tillbaka varan. Kvitto på fraktkostnaden kommer att begäras för att bekräfta denna. Om du däremot meddelar oss efter 48 h är det du som kund som bekostar returen. Om du har beställt fel vara måste du returnera varan inom 7 dagar på egen bekostnad. I båda fallen måste produkten returneras i säljbart skick. Om så inte är fallet förbehåller vi oss rätten att fastställa ett rekommenderat säljvärde för produkten och debitera kunden mellanskillnaden för den nya produkten som visas på webbplatsen. Allt innehåll i förpackningen måste returneras. Underlåtenhet att returnera allt innehåll i förpackningen kommer att innebära kostnader då de icke-returnerade produkterna dras av från återbetalningsbeloppet och nya produkter.

Vilket iofs inte spelar nån roll eftersom de måste följa svensklag då de uppger att de opererar inom EU och har en hemsida som uppenbarligen vänder sig till Svenska kunder.
 
Deras problem

Jag fick först en glugg passande till Canon, sedan en som passar på mitt Nikonhus. Nu vill dom att jag ska lägga ut pengar för returen tillbaka. Jag har redan tidigare meddelat att jag inte tänker skicka, eller lägga ut pengar för deras räkning. Här står jag nu, med en Tamron 24-70/2,8 (canon) som Rihnocamera kräver att jag packar och betalar återresan till England.
Du måste skicka tillbaka objektivet, men det är leverantören som ska stå för frakten.
Normalt skickar leverantören en fraktsedel där frakten redan är betald (eller hamnar på deras konto hos speditören), men hur det fungerar med internationell frakt vet jag inte, även om det borde vara samma sak eftersom flera speditörer är globala.
 

keckax

Aktiv medlem
Intressant, meddelade du dem för sent enligt deras policy?
Om du har fått fel vara på grund av felplockning i vårt lager måste du meddela Rhinocamera inom 48 h från mottagandet. Om felet beror på oss betalar vi fraktkostnaden upp till ett överenskommet belopp för att skicka tillbaka varan. Kvitto på fraktkostnaden kommer att begäras för att bekräfta denna. Om du däremot meddelar oss efter 48 h är det du som kund som bekostar returen. Om du har beställt fel vara måste du returnera varan inom 7 dagar på egen bekostnad. I båda fallen måste produkten returneras i säljbart skick. Om så inte är fallet förbehåller vi oss rätten att fastställa ett rekommenderat säljvärde för produkten och debitera kunden mellanskillnaden för den nya produkten som visas på webbplatsen. Allt innehåll i förpackningen måste returneras. Underlåtenhet att returnera allt innehåll i förpackningen kommer att innebära kostnader då de icke-returnerade produkterna dras av från återbetalningsbeloppet och nya produkter.

Vilket iofs inte spelar nån roll eftersom de måste följa svensklag då de uppger att de opererar inom EU och har en hemsida som uppenbarligen vänder sig till Svenska kunder.
Efter mycket om och men, med frekvent ordväxling och ett par månader alldeles för sent, fick jag till slut ett paket. Innehållet visade sig passa på en Canonkamera. Nån månad senare fick jag till slut rätt vara!

Min hållning efter deras oskickliga och oseriösa hantering av hela ärendet, är benfast! Vill de ha tillbaka gluggen så kan dom cykla hit och hämta den, eller nåt. Jag skiter i vilket! Den ligger sedan två månader på mitt företag och väntar på hämtning... Men ingenting händer. De vill nämligen att jag lägger ut pengar för returen.
 

er1k

Medlem
Rhinocamera - Erfarenheter?

Jag funderar på att beställa ett objetiv därifrån men vill kolla vad folk har för erfarenheter innan jag beställer ett 22k objektiv.
 

reboot81

Aktiv medlem
Jag funderar på att beställa ett objetiv därifrån men vill kolla vad folk har för erfarenheter innan jag beställer ett 22k objektiv.
Och vad vill du få fram med det där inlägget? Har du noterat att du kan gå tillbaka och läsa de 70 inläggen om företaget i fråga?
 

keckax

Aktiv medlem
Jag funderar på att beställa ett objetiv därifrån men vill kolla vad folk har för erfarenheter innan jag beställer ett 22k objektiv.
Betala inte i förskott!

Jag har fortfarande en helt obregriplig ordväxling med dessa herrar. Dom vill ha tillbaka det objektiv jag till slut fick som "bonus" (fick efter mycken lång korrespondans och tandagnisslan till slut 2st!!), Jag har naturligtvis ingenting emot att lämna tillbaka gluggen jag inte har betalat för, men de vägrar betala för frakten?? Då och då påstår dom att UPS eller annat fraktbolag ska hämta upp gluggen, men hur många ggr de begärt upphämtningsadress av mig vet jag inte, tappade räkningen för länge sedan och där står vi nu. De har inte längre kvar min adress (som jag ändå försett dom med ett otal antal ggr) Tack och lov finns vår knäppa ordväxling på min mail.

Jag fick min glugg (samt bonusgluggen) efter flera månader av krångel och bortförklaringar från deras sida. Jag hade tur, och nu mer bryr jag mig inte om huruvida dom hämtar bonusgluggen eller ej. DHL/UPS/cykel, jag skiter i vilket! Jag fick min glugg till slut till ett avsevärt lägre pris i kr än vad den kostar i Sverige. Jag kan dock inte säga att det var värt den lägre kostnaden - tvärtom! Jag kommer i fortsättningen alltid att köpa mina prylar från rekommenderade återförsäljarer, det blir liksom "billigare" i längden!

/K
 
Senast redigerad av en moderator:

Newnoise

Aktiv medlem
Betala inte i förskott!

Jag har fortfarande en helt obregriplig ordväxling med dessa herrar. Dom vill ha tillbaka det objektiv jag till slut fick som "bonus" (fick efter mycken lång korrespondans och tandagnisslan till slut 2st!!), Jag har naturligtvis ingenting emot att lämna tillbaka gluggen jag inte har betalat för, men de vägrar betala för frakten?? Då och då påstår dom att UPS eller annat fraktbolag ska hämta upp gluggen, men hur många ggr de begärt upphämtningsadress av mig vet jag inte, tappade räkningen för länge sedan och där står vi nu. De har inte längre kvar min adress (som jag ändå försett dom med ett otal antal ggr) Tack och lov finns vår knäppa ordväxling på min mail.

Jag fick min glugg (samt bonusgluggen) efter flera månader av krångel och bortförklaringar från deras sida. Jag hade tur, och nu mer bryr jag mig inte om huruvida dom hämtar bonusgluggen eller ej. DHL/UPS/cykel, jag skiter i vilket! Jag fick min glugg till slut till ett avsevärt lägre pris i kr än vad den kostar i Sverige. Jag kan dock inte säga att det var värt den lägre kostnaden - tvärtom! Jag kommer i fortsättningen alltid att köpa mina prylar från rekommenderade återförsäljarer, det blir liksom "billigare" i längden!

/K
Vad var det för objektiv du fick då?
 
Senast redigerad av en moderator:
ANNONS