Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Bästa bärbara skärmen?

Produkter
(logga in för att koppla)

PerFogelberg

Aktiv medlem
Vilken bärbar dator erbjuder den bästa skärmen för photoshop-bruk?

Den ska användas då jag inte har tillgång till min stationära dator. Det är bra om den inte väger allt för mycket.

Bra prestanda och batteritid är också intressant.

Egentligen vill jag ha en bärbar Mac, men skärmarna verkar inte så bra.

Det torde vara Sonys bärbara som har X-Black-tekniken, finns i storlekar från 12"-17". Jag sneglar själv på den som heter S3XP, liten och har allt. Spöar Apples skärmar med hästlängder. Men det är bara min åsikt.

Sedan vet jag att Asus har kommit med bärbara med nån teknik som heter X-brite, som ska vara bättre än snittet, men dom har jag inte sett så det kan jag inte uttala mig om.

Jag gillar också Sonys skärmar. Det är bra skärpa och kontrast i bilderna. Hur rätt färgerna är är svårt att säga något om. Jag antar att de blir bra på Sony-skärmen.

En annan dator jag har kollat på är Fujitsu-Siemens Lifebook P. Den är liten, har 10,6 tum blank skärm med många pixlar, lång drifttid och kortläsare.

Fujitsu-Siemens Lifebook P7010 gillar jag, jag har en sån. Jag har i och för sig inte gjort någon avancerad fotobehandling på den ännu, men jag tycker bildskärmen är helt ok!

ANNONS
Götaplatsens Foto