Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bluffannons på blocket !

Produkter
(logga in för att koppla)
Det som är mest irriterande med detta är att mina skattepengar med all säkerhet gått åt till att bekosta hennes grundskoleutbildning och hon duger inte till att skriva bättre än så.........

min gissning är att det inte ens är en person som har skrivit annonsen, utan snarare en dator eller nåt... så dåligt borde inte en människa kunna skriva, egentligen borde väl inte en dator heller det...

DaMoose skrev:
Det som är mest irriterande med detta är att mina skattepengar med all säkerhet gått åt till att bekosta hennes grundskoleutbildning och hon duger inte till att skriva bättre än så.........
Hon ?
Jag vågar nog sätta en slant på att det är en han ,tjejer brukar inte utföra denna typ av skämt för det är väl ett skämt ;-)

Kanske har någon här på fotosidan redan köpt kameran hehe

photographer skrev:
Hon ?
Jag vågar nog sätta en slant på att det är en han ,tjejer brukar inte utföra denna typ av skämt för det är väl ett skämt ;-)

Kanske har någon här på fotosidan redan köpt kameran hehe

Du ska se att om ca en vecka dyker det upp en "Lurad på blocket!!!!"-tråd :D

Jo, det skulle ju kunna vara ett automatöversatt program från någon utländsk skojare. Mycket underhållande, men totalt osaklig annons!

"Hennes" EOS 5D har dessutom begåvats med vridbar skärm.

Skojare använder tydligen gärna kvinnliga alias, dels för att göra köparna mindre misstänksamma och mera godtrogna, dels för att offren lättare ska svälja felaktiga uppgifter ("Tjejer kan ju ingenting om tekniska prylar!"), och dels får det en del killar att känna sig överlägsna (och blir då förstås lättlurade).

Undrar vem som svarar ifall man skulle testa med att ringa telefonnumret i annonsen? :)

Senast ändrad:
Ni är bara avundsjuka för att ni inte hann med att fynda en billig fullformatare med ett L-objektiv!
Förde över pengar till hennes konto idag och hon skall skicka kameran i morgon.........;)

(Får med 2 st 8 gig minneskort, kameraväska och en 580EXII också på köpet. Frakten ingår dessutom.)

Mr Kane skrev:
Ni är bara avundsjuka för att ni inte hann med att fynda en billig fullformatare med ett L-objektiv!
Förde över pengar till hennes konto idag och hon skall skicka kameran i morgon.........;)

(Får med 2 st 8 gig minneskort, kameraväska och en 580EXII också på köpet. Frakten ingår dessutom.)

Hahahahaha
Hur blåst är du på en skala då?
Bara objektivet självt kostar det du gav för hela kittet.
Du kan ju berätta (och för all del visa bild på hela kittet) när det kommer... ;)

Missade att det var 24-105 f/4L som ingick också. Om "hon" nu hade haft ett kvitto, så hade hon sett att den kostar 30.000 ny. Inte föreslår man ett pris på 8.000 kr även om man är desperat.

Man kan endast vara glad för att bluffmakaren inte gör en korrekt skriven annons med lite högre pris, för då kanske någon hade trillat dit. Skönt att han/hon gör det lätt att se att det är FEJK hela vägen igenom.

Men att publisera då? Är det som med bilder att man får fota men inte publisera om det är kränkande?

ANNONS
Götaplatsens Foto