Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canonservice

Produkter
(logga in för att koppla)

froslunda

Aktiv medlem
Jag vet att dett har debaterats i massor, men
var ska man lämna in sin EOS för bästa och snabbaste service?
Expertbutiken här i stan sa att det tar ca: 1-2 månader! Dom skickar givetvis grejerna vidare.
Vill inte vara utan så länge.
Bor i Eskilstuna, vill helst kunna åka och lämna direkt och inte skicka.
Gunnar

Lika jobbigt här

Jag bor i Stockholm och åkte till Canons serviceställe. De kunde kanske fixa ett objektiv på 3 veckor men ville inte lova något. Det är nog tyvärr så det ser ut just nu.
Enda jag kan komma på är någon liten lokal fotobutik (om det finns några kvar).

Kameratillverkarens förmåga att utföra reparationer och andra serviceåtgärder är väl värt att värdera inför ett köp.

Re: Lika jobbigt här

Peter Grahn skrev:
Jag bor i Stockholm och åkte till Canons serviceställe. De kunde kanske fixa ett objektiv på 3 veckor men ville inte lova något. Det är nog tyvärr så det ser ut just nu.
Enda jag kan komma på är någon liten lokal fotobutik (om det finns några kvar).

Vilket är Canons ställe nu?

Hade Canon inte bytit ställe nyligen?

Och var ligger det?

Gunnar

Intervision i Malmö kan jag varmt rekommendera. Skickade in mitt hus och 3 objektiv för kontroll av af och justering. Det tog 9 arbetsdagar, sen var paketet hemma igen. Snabbt i mina ögon, i alla fall för att inte vara proffs med kontakter.

Skall du skicka är ett alternativ RCC i Mölndal. De brukar vara snabba och har fått goda omdömen här på FS. Har själv aldrig nyttjat dem, men har haft tfn-kontakt och det var mycket positivt i alla fall.

ANNONS
Götaplatsens Foto