Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
CF kort på 32 gig eller bildbank på 40?
- Trådstartare RG
- Start datum
vaktis100
Aktiv medlem
Aldrig lägga alla ägg i samma korg,,,,köp 10 4gigare istället eller 5 8gigare,,,,,Robin Gyllander skrev:
Vad tror ni är bäst? När man e ute på läger vill man ju int att minnet ska ta slut.
RG
Avslutat medlemskap
Re: Re: CF kort på 32 gig eller bildbank på 40?
Då blir det rätt dyrt.vaktis100 skrev:
Aldrig lägga alla ägg i samma korg,,,,köp 10 4gigare istället eller 5 8gigare,,,,,
RG
Avslutat medlemskap
MattiasL skrev:
Minneskort anses mycket stabilare än hårddiskar då de inte har rörliga delar, men 32GB minneskort låter dyrt.
Inte så värst dyra.
PMD
Aktiv medlem
Två kort på 16Gbyte eller fyra på 8Gbyte blir inte dyrare, snarare marginellt billigare. Det är nog vettigare med flera mindre kort.
RG
Avslutat medlemskap
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=220207PMD skrev:
Två kort på 16Gbyte eller fyra på 8Gbyte blir inte dyrare, snarare marginellt billigare. Det är nog vettigare med flera mindre kort.
Så fyra sådana e bättre?
nosferatu
Aktiv medlem
Kamerakompabilitet
Man får även tänka på att "äldre" kameror inte har stöd för hur stora minneskort som helst, här finns lista med Canon-kameror. ("Förformaterat" innebär att kameran kan använda hela kortet om det formateras i kortläsare, men att man inte ska formatera det i kameran).
Med din 30D kan det alltså vara en idé att använda minneskort som är max 8GB stora.
Gällande minneskort vs. bildbank (hade en förut) håller jag med övriga talare.
Man får även tänka på att "äldre" kameror inte har stöd för hur stora minneskort som helst, här finns lista med Canon-kameror. ("Förformaterat" innebär att kameran kan använda hela kortet om det formateras i kortläsare, men att man inte ska formatera det i kameran).
Med din 30D kan det alltså vara en idé att använda minneskort som är max 8GB stora.
RG
Avslutat medlemskap
Transcend verkar ju inte vara no-name märke?dudek53 skrev:
sprid riskerna , helt klart, i synnerhet om du köper kort till lågpris.
Behöver inte vara så men troligtvis är kvalitén inte lika hög som hos t ex sandisk.
RG
Avslutat medlemskap
Re: Kamerakompabilitet
Url ogiltig kan ej öppnas.nosferatu skrev:
nosferatu
Aktiv medlem
Re: Re: Kamerakompabilitet
Gjorde fel först, men har ändrat. Annars, prova denna länk, avsnitt A.1Robin Gyllander skrev:
Url ogiltig kan ej öppnas.
ErlandH
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Kamerakompabilitet
Väldigt trevlig länk! Tack!nosferatu skrev:
Gjorde fel först, men har ändrat. Annars, prova denna länk, avsnitt A.1
LindizOchDaniel
Aktiv medlem
Vet inte om du köpt kortet ännu.. Jag provade mitt transcend kort på 16gb i min a100 idag. Kameran får det till att jag kan ta ca 4000 bilder. Så långt funkar det, jag kan ta bilder mm... Men!! Jag kan inte tömma det, Windows vill att jag skall formatera det till 7.9gig...