Annons

D200, bank A - D, best practise?

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du går in på www.nikonians.org och därefter Forum och därefter D100/D200 så hittar du på första sidan nästan längst upp ett excel spread sheet som ger förslag till olika inställningar på bankerna. www.nikonians.org är nerstängd för tillfället för service så jag kan inte skicka länk.

Tack!

Det såg ju väl genomarbetat ut. En bra bas för ev. egna idéer/behov/preferenser...

Man kanske ska hålla lite koll på nikonians forum, även om jag tycker "märkesfixering" är lite olustigt. Men när det gäller sådan här information är det kanske rätt samling folk som bidrar.

Jag följer den rätt regelbundet, framförallt D200 och Speedlight grupperna för lite tips då och då. Min erfarenhet är att det är rätt sakliga kommentarer.
Det finns en del artiklar under Resources som är mycket bra, beskrivning av och tips på hur man använder autofokussystemet i D200 t.ex.

Jag får börja studera den sajten ordentligt tydligen. Det gäller bara att inte bli sittande vid datorn hemma all ledig tid ;=)

Tack för tipsen!

Hum, tack Kent. Ja, den var intressant den med. Hittade bl.a. två mycket fina bilder från Pantheon, som jag var i och fascinerades av 1969 - men utan kunskap och med enkel kamera...

Så frågan är: åka till Rom, eller surfa på nätet, eller åka till nån värmlands- eller norrlandsskog som vanligt, eller surfa vidare...

Det viktiga för mig är nog att träna mer med kameran - "i verkligheten" som Kurt Olsson säger. När jag skall ta "viktiga" bilder blir jag lätt tveksam och tryggar det med programautomatik... Inte helt kul att lämna över till den datorn!

Jag har nog (nästan) alla de "prylar" jag behöver. Nu gör sig bristen i kunskap och erfarenhet gällande!

Tack för tipset!

ANNONS
Götaplatsens Foto