Annons

FS Forum Felrapporter för nya forumet

Produkter
(logga in för att koppla)

ErlandH

Aktiv medlem
Dessutom känns den här spionfunktionen, som visar vilken tråd en viss medlem senast (eller just nu) tittade på, ganska obehaglig.

Skärmavbild 2020-04-06 kl. 13.21.12.png
 

PMD

Aktiv medlem
Tooltipsen till redigeringsknapparna ovanför rutan där man skriver inlägg är lite för svårlästa tycker jag. Vit text på ljust grå bakgrund är nog inte det bästa valet, tyvärr.

Det går att hjälpligt läsa tooltipsen för den vänstra cirka 2/3 av knapparna, men till höger blir tooltipsen för den översta knappraden ihopmixad med knappraden under.
Det kanske är en bra idé att se över färgvalen för bakgrund och förgrund överlag.

Nyss la jag in en URL i en text och när man högerklickar på den får man upp en slags popupmeny (fast med ikoner istället för text). Ikonerna har tooltips som ska förklara funktionen, men dessa tooltips är helt oläsliga pga vald bak- och förgrundsfärg.

Om man markerar text i vid redigering så används en mörkgrå färg för markeringen. En färg som är väldigt lik textfärgen (förgrundsfärgen). Det är hart när omöjligt att se vad som står i markeringen.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Kan vi få länkar som går att se att de är länka i forumet?

T ex om man länkar till en annan fotosida så går det inte att se att det är en länk.

("en annan fotosida" är alltså en länk...)
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Kanske kunde medlemskategorier börja med "Intresserad", efter lämplig tid och lämpligt antal inlägg "Medlem" och för betalande medlem kunde det då bli "Medlem+", möjligen med ett steg till för de med ännu fler inlägg, kanske "Välkänd medlem" med eller utan plus.

Ett annat problem, som inte är unikt för denna forumversion, är redovisningen av antal annonser. Så här kan det se ut i profilen:

Skärmklipp.JPG

Just nu har jag ingen annons men i annonser står det ett helt annat antal. Jag förstår inte varför det totala antalet annonser inte redovisas på samma sätt som antalet inlägg mm. Helst skulle jag sett att det också gått att se gamla annonser man lagt ut. Det hade varit bra med tanke på risk för bedrägerier som tycks bli allt vanligare. Men gamla annonser finns kanske inte kvar i databasen?
 

PMD

Aktiv medlem
Tack, David! Det där jag jag längtat efter ganska länge.

Men vore det inte bättre med en avvikande färg istället för understrykning? Understrykning kan ju förekomma i texter i forumet utan att det handlar om en länk.

I webbens barndom brukade länkar vara blå och de ändrade färg till rött om man klickade på dem. Det tyckte jag var informativt.
 

Grimmer

Aktiv medlem
Jag gick in på min profil och tryckte på alla mina gjorda inlägg och fick ett "Sidan kunde inte hittas. " som svar. Samma med mina startade diskussioner.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Undrar om det inte fortfarande är något skumt med inloggningen i forumet. Surfplattan har varit utloggad i forumet ett tag och jag loggade jag ut och in på den. När jag sedan öppnade datorn så stod det att den aktiva användaren hade ändrats eller något i den stilen och att man skulle ladda om sidan. Något som resulterade i utloggning i forumet, men inte resten av sidan.
 
ANNONS