Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoriggar och ställningar!

Produkter
(logga in för att koppla)

nitr2ox

Aktiv medlem
Ja varför inte. Bygga nån halvrigg, med säkerhetsbälte så du kan hänga fastspännd där bak hade nog vart bra, för att inte tala om att du slipper vinddrager när du hänger ut ur sidan på bilen. :)
Blåser dock upp enormt mycket skit om man sitter i bak, filmade från en kombi i förrgår och den kameran såg ut som den lekt lerbrottning :)
 

Miklen

Avslutat medlemskap
Kan man inte från följebilen ta ett lite kraftigare snöre å ha en magnet i änden..sen sätter man kameran på stativ.. binder fast snöret i t.ex motljusskyddet sen fäster man andra änden me magneten i den andra bilen..då kommer ju kameran följa motivet.. I en vild fantasi teori ;);):)
 

Edge

Aktiv medlem
Kan man inte från följebilen ta ett lite kraftigare snöre å ha en magnet i änden..sen sätter man kameran på stativ.. binder fast snöret i t.ex motljusskyddet sen fäster man andra änden me magneten i den andra bilen..då kommer ju kameran följa motivet.. I en vild fantasi teori ;);):)
Haha, ja väldigt livlig fantasi måste jag säga! :p
Tyvärr tror jag inte ens att det fungerar i en konstruerad special teori. :p
Tur att fantasin finns! :D:D
 

Miklen

Avslutat medlemskap
Haha, ja väldigt livlig fantasi måste jag säga! :p
Tyvärr tror jag inte ens att det fungerar i en konstruerad special teori. :p
Tur att fantasin finns! :D:D
Egentligen varför skulle det inte göra det ;) kameran rör ju sig fritt.. skiter d sig så lossnar ju magneten..
 

Miklen

Avslutat medlemskap
Ja i drömvärlden.. :) Såklart kommer linan slaka å kameran svaja fram å tebax som en dålig dansbandslåt men ..
 

nitr2ox

Aktiv medlem
Tror det är dags för nån att sova om man ser till teorierna ni disskuterar :) min D300 sprang just och gömde sig under min säng vid blotta tanken på snöre, motljusskydd, 2 bilar och en magnet :p
 

Edge

Aktiv medlem
Tror det är dags för nån att sova om man ser till teorierna ni disskuterar :) min D300 sprang just och gömde sig under min säng vid blotta tanken på snöre, motljusskydd, 2 bilar och en magnet :p
Haha, min D80 ligger brevid, men sover gott då den inte ser skärmen. :p
För att vara lite realist, så skulle jag aldrig släppa kameran om det inte var en riktig rigg som man kunde skruva fast den i. ;)
 

Miklen

Avslutat medlemskap
Ska inte spåra ur mer, lovar :)

Skulle va kul att prova en rigg men isåfall blire att fota me nån billig netonet kamera för inte fasen hänger ja upp min nya kamera på en sån liten tvättställning. :) Sen gillar ja inte tanken att det gör märken..om än försumbara efter lite rubbing å vax..men känns lite väl seriöst om det ska ingå i en fotosession me nån annans bil..Behöva skicka den på rekond efteråt liksom.

Är ju tydligen just rörelsen när sugkoppen suger fast då gummit flyttar sig lite över lacken me rätt så saftig kraft..bästa hade väl egentligen gjort en rigg menad att sitta på rutorna på bilen.Glas är ju inte så noga å oftast jämnare än va billack är också.
 

Edge

Aktiv medlem
Ska inte spåra ur mer, lovar :)

Skulle va kul att prova en rigg men isåfall blire att fota me nån billig netonet kamera för inte fasen hänger ja upp min nya kamera på en sån liten tvättställning. :) Sen gillar ja inte tanken att det gör märken..om än försumbara efter lite rubbing å vax..men känns lite väl seriöst om det ska ingå i en fotosession me nån annans bil..Behöva skicka den på rekond efteråt liksom.

Är ju tydligen just rörelsen när sugkoppen suger fast då gummit flyttar sig lite över lacken me rätt så saftig kraft..bästa hade väl egentligen gjort en rigg menad att sitta på rutorna på bilen.Glas är ju inte så noga å oftast jämnare än va billack är också.
Exakt!
Får försöka få riggen att sitta på rutan om det är en sån med sugkopp.
Andra riggar jag sett skruvas ju fast under bilen typ.
Och jag som inte är duktig på att redigera bilder. hehe :p
Får nog fortsätta med "hänga ur bilen stuket" :p
 

Sebee

Aktiv medlem
ååh ja bara kände på mig att den här tråden skulle ta fart! :)

3 sidor på nåra timmar är inte dåligt.. fortsätt såhär!
 

Edge

Aktiv medlem
ååh ja bara kände på mig att den här tråden skulle ta fart! :)

3 sidor på nåra timmar är inte dåligt.. fortsätt såhär!
Som "gammal" forumräv, så är jag inte särskilt svår att få igång... haha :p
Både på gott och ont kanske. :p

Men fartbilder vill jag verkligen fota mer av och ha på min egen bil, så alla dumma idéer kanske mynanr ut till något bra trots allt! :D
 
ANNONS