Annons

hjälp med Lågfrekvensmask

Produkter
(logga in för att koppla)

LEXrasta

Avslutat medlemskap
Jag ska testa att skärpa med hjälp av lågfrekvensmask.

Jag kommer så långt som att skapa en lagermask men sedan tar det stopp.

När jag ska lägga på medianfiltret så ser jag bara effekten i förhansvisningen,men det händer inget på själva bilden.!

ni kan se på bilden jag bifogar att den bilden jag igenteligen vill ha på själva orginalbilden syns uppe i högra hörnet på själva masken. (den svarta masken).

/Danne

Bilagor

• Bild 1.jpg
    Bild 1.jpg
    12.4 KB · Visningar: 201
Jag är osäker på vad det är du försöker uppnå. Men om du har en svart lagermask så blir hela lagret genomskinligt och ev. effekter du gör på lagret syns därför inte. Gör lagermasken vit istället (eller ta bort den om den inte ska användas)

Om du vill applicera medianfiltret på lagermasken som jag tror, så måste du alt-klicka på lagermasken för att se effekten av filtret, annars ser du bara effekten filtret har på själva bilden...

Bilden ska inte ändras, du jobbar med masken för att få den klar. Bilden kommer inte att ändras alls om du följer det flöde som Kamera&Bild beskriver i senaste numret.

Släcker du det underliggande lagret så kan du se effekten av masken. När du är klar med masken kan du skärpa det övre lagret (ha då bilddelen och inte masken aktiv) utan att påverka de maskade ytorna.

ANNONS
Götaplatsens Foto