Annons

Nybörjare

Produkter
(logga in för att koppla)

c.hilli

Avslutat medlemskap
Hej alla!
Hoppas jag lagt min fråga, funderingar i rätt forum.

Jag har nu varit medlem i kanske 1-2 veckor här, bronsmedlem och måste först säga att jag fått många underbara bildupplevelser och har ögnat timmar åt att gå igenom bilder i de olika poolerna mm..men jag tycker det är oerhört rörigt det hela. Jag är ingen newbie när det det gäller foto, datorer eller bilder, men det är vissa saker jag inte förstår, trots att jag verkligen försökt sätta mig in i hur man gör.

1. Mjukstart.
2. Bildkritik
3. Pooler

Ok. Mjukstart fattar jag, men Bildkritik. Vad är det för skillnad? Alltså när "går man" som "fotograf" över till Bildkritik? och lägger bilder där istf Mjukstart???

Pooler: Jag har fixat några album hos mig och lagt bilder ur albumen i olika Pooler, där jag först kommenterat några bilder (bra regel) innan jag kunde lägga min bild i Poolen- men nu kommer jag till frågan:

Får man bildkritk i Poolerna också eller ska man lägga samma bild i Bildkritik?
När lägger man bilden i Bildkritik?
I mitt fall så vill jag gärna ha kritik, eller kommentarer på alla de bilder jag lägger på min sida.
Jag fattar inte hur man tänkt sig riktigt.

Och ursäkta om mitt inlägg ligger fel. Det var oerhört svårt att hitta ett forum där jag kunde ta upp dessa frågor. Den FAQ som finns gav mig inga svar.

ANNONS
Götaplatsens Foto