Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Om du fick fotografera en händelse...

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas Lestander

Aktiv medlem
...vilken skulle det i så fall bli?
Jag har gått och funderat på detta en tid. Om man fick chansen att färdas fram eller tillbaka i tiden och fotografera en speciell händelse, vad skulle det i så fall bli?

Jag hade nog valt att plåta slaget vid Lützen, eller kanske Titanics undergång. Vad hadu Du valt?

/Andreas
 
Svår fråga

Jag skulle vilja vara framme med telet när Olof Palme sköts likaså Kennedy. jag är nyfiken på vem den skyldiga var.

Titanic sa du. hoppas du inte menade att du skulle varit ombord ;)
 
Ja, med de förutsättningarna så finns det många intressanta ögonblick...

Skulle kanske börja med att försöka fånga första bilden på den eviga frågeställningen, "vad kom först, hönan eller ägget" :)

Att fota framåt i tiden var svårare... nästa veckas lottorad med joker kanske?

När åker vi? :)
 
Det är brukligt att säga att vikingatiden startade med en räd mot det engelska klostret vid Lindisfarne. Tror det var år 793. Det hade varit intressant.
Det är också brukligt att säga att vikingatiden slutade vid Battle of Hastings år 1066 när Normander och vikingar drabbade samman mot anglosaxiska härar i England. Skulle inte kunna välja mellan de två men Lindisfarne hade varit tämligen ofarligt iallafall.

Intressant och kul frågeställning som jag redan under skrivandets gång fått flera nya uppslag till.
 
Jesus (eventuella) korsfästelse på bild hade nog kunnat generera lite sköna slantar. Kan se bilden framför mig i sv/v med dramatiska moln över Golgata. :)
 
Bilden av Hitler när han sköt sig i bunkern i Berlin, som slutkläm på ett reportage där jag följt hans sista veckor, när han skrikande framför lägeskartan beordrar fantasiarméer till motangrepp mot de allierade. Han lär till och med ha skrattat när en av generalerna skämtsamt sa att det var tur att slutstriden står i Berlin, trupperna kan ju ta pendeltåget mellan öst och västfronten.
 
Big Bang! Givetvis pressackrediterad från första parkett med en ljusstark och bra vidvinkel...
 
Kanske skulle hängt med till månen och fotat mänsklighetens första steg där?!

// Mari
 
slutet...

...end-of-man kind vore väll fethet bild? synd att ingen lämnades och titta på den...!

--J--
 
Berlinmurens fall

flutte skrev:
Tveklöst!
Jag flyttade hem till sverige igen från väst tre dygn före. Plåtade vakterna på muren och muren då den stod så jag tycker uppföljningen hade varit intressant att plåta jag också.

Fast ännu hellre skulle jag ha viljat plåta Hitler (och Evas) självmord. Inte för att jag gillar råheter, men för att jag skulle vilja ha bilden som visade sanningen om det..
 
ANNONS