Annons

Omfattande statistiskt underlag..

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Guest
Gjorde en mycket enkel undersökning av statistik här på fotosidan. Detta pga ett tidigare inlägg om att "rensa bort" inaktiva medlemmar.

Jag valde slumpvis ut 25 män och 25 kvinnor, dvs 50 personer för testet. Av dessa 50 personer så valde jag att hälften skulle vara representanter MED egna bilder upplagda och den andra hälften skulle vara representanter UTAN egna bilder.

Det jag tittade på var hur många av dessa 50 medlemmar som varit inloggade dem senaste 2 månaderna, dvs under år 2002. Testet gjorde jag två gånger, vilket innebär att jag kollade 100 slumpvis utvalda personer (50 kvinnor och 50 män).


TEST 1: Inloggade/Ej inloggade --> 35/15

TEST 2: Inloggade/Ej inloggade --> 34/16


Vilka slutsatser kan man då dra av detta omfattande och helt pålitliga test..? :p

Jo..att 69% av medlemmarna på Fotosidan har varit inloggade dem senaste 2 månaderna. Följaktligen är det 31% som inte har varit här under 2002 fram till dagens datum.

Hade också varit intressant att veta hur många av 100 medlemmar MED egna bilder som varit inloggade eller ej. Och sedan jämfört denna grupp med 100 medlemmar UTAN egna bilder för att se om dem två grupperna skiljer sig åt.

Man kan också tänka sig att göra lite statistik på hur förhållandet mellan manliga och kvinnliga medlemmar ter sig.. :)

Någon som känner för att ta på sig uppdragen..? :D


/JP
 
Nejdå Jesper..jag har ju foto som hobby.. :D

Hade egentligen tänkt att göra en mer omfattande undersökning (som nämndes i mitt första inlägg) här på Fotosidan..men insåg att det var ganska "träligt" att räkna för att få underlag till denna :p

Annars finns det fritidsintressen som handlar om ord. Minns att jag under en tyskalektion (för ca 10 år sedan) upptäckte ett mycket märkligt ord i vår lärobok. Ett riktigt kul ord som jag fortfarande inte kan tänka mig betyder någonting..så här var ordet:

Isopropilprophemilbarbitursauresphenildimethildimenthylaminopirazolon.

Men det fritidsintresset ligger på is nu.. :D


/JP
 
Jodå. Det är ju en kemisk sammansättning av olika ämnen. Ge mig en stund så ska jag översätta till svenska :D.
Iso är i vajefall när ett ämne har tre st förgreningar som sticker ut på olika håll...

Bör vara några siffror med i den raden av bokstäver. Inte så bra på tyska..
 
forstheim skrev:
69% av medlemmarna på Fotosidan har varit inloggade dem senaste 2 månaderna.

Intressant. Jag hade nog gissat på en lägre procentsats. Men 2 månader är rätt långt. Kan du inte göra om din fina undersökning och kolla senaste månaden, senaste veckan resp. senaste dagen i stället? ;)
Då får vi bra mått på antalet entusiaster, antalet eldsjälar resp. antalet grava missbrukare.:D
 
Att det är en kemisk sammansättning har jag också begripit..:rolleyes: men om det verkligen existerar i verkligheten eller bara är ett ihopsatt låtsasord..det vet jag inte. Men det får du grunna på :p

Där ska iallafall inte finnas några siffror inblandade i ordet..och stavningen är jag nästan helt hundra på. Kanske man kan skriva ordet i Altavistas sökmotor och se vad som händer.. :D


/JP
 
Hehe..Ulf.

Det kanske kommer någon statistik på ovan nämnda områden så småningom. "Håll i hatten" så att inte den far iväg av lycka när den undersökningen presenteras :p


/JP
 
Och förresten Jesper....

Tyska siffror är likadana som dem svenska..så du ska nog också kunna lära dig lite tyska framöver.. ;) :p :D :cool:


/JP
 
ANNONS