Annons

Så här aktiva är vi medlemmar på fotosidan.se..

Produkter
(logga in för att koppla)
Tillhör kanske ointressant statistik men går det inte att lägga in en ruta som poppar upp en gång i veckan där man bockar i för att fortsätta.Då borde ju det aktuella deltagarantal bli ganska rättvist visat.
mvh/gunte..
 
Varje vecka är kanske lite väl snävt..men idén är inte helt fel tycker jag. Fast å andra sidan störs man väl kanske inte av att det finns en del inaktiva medlemmar!? De finns bara där som "gravstenar på en kyrkogård".. :=).

Så vacklande kan jag säga att jag egentligen inte störs av det..men kan ändå tycka det är onödigt att det finns medlemmar som "ligger kvar" trots att de förmodligen "aldrig" kommer att återvända hit.


Mvh
Zim
 
Att det finns "passiva" medlemmar stör väl knappast någon...?

Dock kan man diskutera det lämpliga i att använda "mer än 10000 medlemmar" i marknadsföringen av Fotosidan. En annonsör är knappast intresserad av medlemmar som inte har varit inloggade senaste året.

Berätta istället om t.ex. antalet inloggade medlemmar den senaste månaden. Det visar hur levande sajten är just nu, vilket är betydligt mer intressant för annonsörer.
 
acke skrev:
Berätta istället om t.ex. antalet inloggade medlemmar den senaste månaden. Det visar hur levande sajten är just nu, vilket är betydligt mer intressant för annonsörer.
Eller antal besök varje dag. Som tidigare nämns är det en hel del som besöker fotosidan utan att vara medlemmar, de ser och annonserna.
 
Som svar på den frågan så har vi mellan 3.000-4.000 unika besökare om dagen. Dagar när vi skickar mail så har vi ungefär 8.000 unika besökare.
 
Aktiv eller icke aktiv ?

Själv är jag vansinningt inaktiv, då jag inte rotar runt i alla skrymslen och prång på Fotosidan.se och det trivs jag ypperligt med :)
 
Kan man inte sätta en gräns på 2 månader. Då får man 1 månad på sig att verifiera att man är på.. Gör man inte det raderas kontot. Då skulle vi som är här ofta kanske få en lite snabbare sida!
 
NiklasK skrev:
Kan man inte sätta en gräns på 2 månader. Då får man 1 månad på sig att verifiera att man är på.. Gör man inte det raderas kontot. Då skulle vi som är här ofta kanske få en lite snabbare sida!

Förstår inte kopplingen mellan antalet medlemmar och prestanda ? Du skriver "få en lite snabbare sida".

Om folk inte är aktiva så drar dom ju ingen kapacitet.

Eller ?


-Thomas
 
Jag vet inte. Är ingen hejjare på datorer, men jag har för mig att vi hade en disskussion om det lilla utrymmet för en tid sedan. Om dessa medlemmar har en massa bilder uppladdade borde väl det ta plats???
 
ANNONS