Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Papperskopior av dia

Produkter
(logga in för att koppla)

pl_Johan

Aktiv medlem
Hej!

Tänkte göra lite papperskopior av min bästa bilder tagna med dia. Var ska jag vända mig för ett bra och billigt resultat. Har försökt med ett FUJI-center innan, men har inte blivit riktigt nöjd. Bilderna blev liksom gråa och inte riktigt skarpa. Har haft en tråd igång om detta och resultatet av den var att så ska det inte vara.

// Johan

Jag skickade mina dia till proffskopia, blev helnöjd med resultatet. Kostar 159kr för en påse på scandinavian och då får man välja mellan att få tre a4-kopior, 6 15*20 eller 12 10*15.

Blev tyvärr inte nöj med alla bilder då jag använde Proffskopias påse enl. ovan.

Nå'n av bilderna saknade kontrast och skärpa. Lite grådassig på nå't sätt. Skannade själv, justerade, och skickade filen till Lindkvists fotolab i Västerås. Kanonresultat. Men det kräver alltså egen skanner samt "handpåläggning" hemma vid datorn.

Har även lämnat dia på Expert samt Domus. Samma sak där. Maskinkopior blir inte alls tillräckligt bra.

ANNONS
Götaplatsens Foto