barret skrev:
Det som jag inte gillar med betalningen är att jag betalar för tjänster och sedan dyker det upp en överhet som ändå sätter en massa "godtyckliga" regler som jag inte tycker är rimliga.
Dyker upp? Vi (överheten) har väl funnits här sedan dag ett (konstigt nog

, och reglerna har alltid funnits - och de revideras ibland efter feedback och diskussioner med medlemmar. Naturligtvis får du ha en annan åsikt än andra om huruvida de är rimliga eller inte.
Men godtyckliga vet jag väl inte om de är - vi har en tydlig regel mot att inte uppmuntra till piratkopiering, men exakt hur ditt inlägg var formulerat vet jag inte. Kanske var det svar på någon annans uppmaning till att ladda ner, och när denna togs bort vart också resten av diskussionen irrelevant. Forummoderering är inget unikt för Fotosidan.
Vidarelänkningsförbudet i radannonser har kommit till pga att många har hört av sig och tyckt det skall vara så - man vill inte hamna på en auktion när man läser en radannons med vad man tror är ett fast pris. Och att länka till en annan radannonssajt som Blocket verkar mest meningslöst, då kan man lika gärna lägga ut samma info här - dessutom gratis.
Synpunkter på Fotosidans regler går alltid bra att ta upp till diskussion i detta forum.
Hoppas du inte tolkade något jag skrev som att du skulle vara en "omoralisk brottslig" för att du inte vill betala. Så är det inte, alla är mycket välkommen att fortsätta utnyttja Fotosidan utan att betala, men får också acceptera att vi ju premierar de som är med och finansierar verksamheten.