Annons

skriv ut artikeln funktionen

Produkter
(logga in för att koppla)

gaare

Aktiv medlem
Artiklerna på fotosidan är otroligt bra men funtionen "skriv ut artikeln" fungerar dåligt eftersom när man väljer detta alternativ så får man även med alla kommentarer på artikeln.
Kommentarerna är bra men tycker inte dessa behöver komma med i artikeln för utskrift.

Alternativet blir då givetsvis att markera och kopiera artikeln, vilket känns lite onödigt när man ändå tillhandahåller en utskriftsfunktion.
Jag fick en mindre chock när jag skrev ut en artikel som bestod av endast 5 sidor men blev till 16 sidor med alla kommentarer.

Går inte detta att rätta till på något sätt?

Ett litet enkelt sätt är ju att istället markera det man vill ha utskrivet och välja "markering" i dialogrutan för utskrift.

gaare skrev:
Jag fick en mindre chock när jag skrev ut en artikel som bestod av endast 5 sidor men blev till 16 sidor med alla kommentarer.

Går inte detta att rätta till på något sätt?

Ibland vill man kanske ha med kommentarerna och ibland inte när man skriver ut.

De flesta moderna webbläsare har en förhandsgranska-funktion där man kan se hur utskriften kommer att bli. Klicka på Fotosidans länk "Skriv ut artikeln" för att få fram den utskriftvänliga versionen, men välj Avbryt på frågan om du vill starta utskriften. Gå sedan in i webbläsarens Arkiv-meny och välj Förhandsgranska för att kontrollera hur många sidor du vill skriva ut. Klicka slutligen på Skriv ut-kommandot och ange aktuellt sidintervall.

ANNONS
Götaplatsens Foto