Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad innebär det att vara ambassadör för ett märke?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hans Österlind

Aktiv medlem
Har stött på ambassadörer för nikon, Canon och sony genom mässor, youtube eller sidor.

Vad innebär det att vara ambassadör för ett kameramärke?

Vad för man ut av det?

Vad är nackdelarna?

Finns det speciella regler vad man får säga och inte, förutom då om det är något med NDA.



Jag ser många problem med att vara ambassadör för ett specifikt märke.

Dels är det ett problem då de flesta som jobbar med foto har fler än ett märke, klart man har ett huvudmärke. Olika kameror har för och nackdelar och man använder det till olika typer av jobb

Trovärdigheten för en som människa skulle sjuka totalt. Skulle inte gå att argumentera för något som är bra på sitt ”egna” märke utan att bli totalt granskade eller bli tagen som köpt åsikt.

Jag har absolut inget problem att byta märke så länge jag får ut fördelar av det. Säg att man är nikon ambassadör och sen väljer att gå över till Fuji mellanformat för att man gillar det bättre och använder nikon till breda and butter jobb. Då lär väl inte nikon bli nöjda?

Vore intressant att höra från någon som varit eller har god kontakt med en.
Hej!

Jag vill bara dela med mig av en precis nyfunnen ambassadör för Olympus och den här killens recension av nya 8-25 är ju grymt genomarbetad., trots ambassadörskapet. Man blir ju inte mindre sugen på den gluggen det är solklart, vilket kanske oxå är meningen, dock finns ju intresset redan från början.

 

Bengf

Aktiv medlem
Hej!

Jag vill bara dela med mig av en precis nyfunnen ambassadör för Olympus och den här killens recension av nya 8-25 är ju grymt genomarbetad., trots ambassadörskapet. Man blir ju inte mindre sugen på den gluggen det är solklart, vilket kanske oxå är meningen, dock finns ju intresset redan från början.

Bra påpekande om hur man också kan läsa in tips från Ambassadörer, halva tråden påpekar Ambassadörer som varningar för konsumenter i detta fall angående kameror, StenÅke har också påpekat en del bra tips att snappa upp angående Sony, liknande ovan om objektiv till Olympus. Dom flesta i tråden har nog varit med några år i livet, inte sväljer vi väl allt som skrivs i dagspressen ( Dator/Tidning )- men visst finns det bra saker att snappa upp, även någon youtuber kan glänsa bland alla jobbiga typer.
 
ANNONS