Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

var tog statusfältet vägen i CS2?

Produkter
(logga in för att koppla)

Estethia

Aktiv medlem
nu finns det kanske ett enkelt svar (hoppas jag), men jag installerade CS2 dagen innan seminariet här i sthlm och gillade vad jag fick veta.
men nu sitter jag här och saknar statusfältet nåt enormt. har jag missat det bara, eller?
har letat runt i cs2, har inga böcker att kolla i och ropade fel photoshopversion (eller gjorde jag?...) på seminariet, så jag fick ingen dvd med 30 timmars info.

är det så att statusfältet är borttaget? vad ersätter det? eller är det bara flyttat på? och isf vart?
snälla, säg att svaret är enkelt och att det finns kvar och att jag bara är tillfälligt blind.

Varje bild får ett egetstatusfält kolla längst ner till vänter på bilderna. Samt att viss information finns på infopaletten. Antaligen för att man numera kan dra ut bilderna utanför programmet och ha bilderna på skrivbordet.

Bilagor

• cs2.jpg
    cs2.jpg
    31.6 KB · Visningar: 144
aha!
nu hänger jag med.
jag har bara installerat cs2 på min surfdator, där jag har enkom småbilder, som inte överstiger 600 pxl på längsta sidan.
bilderna är helt enkelt för små för att statusfältet ska synas.

jag blir faktiskt rätt irri över att jag inte kan ändra bredden på raden med status i bilderna, så att den syns oavsett storlek på bilden. för det finns ju gott om plats för den om man hade kunnat dra ut den, även på dom små bilderna.

annars gillar jag att statusen finns med på den enskilda bilden och att man kan flytta på dom.
men jag vill alltså oxå ha valmöjligheten att kunna se statusen oavsett storlek på bilden, utan att behöva dra ut bilden på något sätt.

ANNONS
Götaplatsens Foto