Annons

Varning för rhinocamera.se?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dubbelolle

Aktiv medlem
Alla klagar hej vilt, men alla verkar ha fått sina grejer, och det rätt mycket billigare, kan man förvänta sig 1 dags leverans med så låga priser - gnällspikar!!! LO
 

Cambo

Aktiv medlem
Vet nåon om deras totalpris inkluderar något lands moms? VAT registrering verkar vara ett okänt begrepp. Dom verkar nu vara ett av få företag som har Canon 5dsr på lager.
 

schang

Aktiv medlem
Det är väl bara att hoppas att fler hittar den här tråden innan de handlar billigt, men i slutändan ändå får betala dyrt ...
Jag hittade deras hemsida när jag sökte efter en ny kamera jag vill köpa. Men efter att ha läst tråden så är det väldigt tydligt att jag inte skall handla därifrån. Som något skrev, man måste sätta priset i förhållande till vad man får. Och då är det inte bara prylen i paketet som räknas.

Tack för att Fotosidan finns och till alla som skriver om sina erfarenheter!
 

keckax

Aktiv medlem
Som jag tidigt i tråden nämnt så fick jag jag (efter flera månaders väntan) en försändelse som innehöll gluggen jag beställt, men med fel bajonett. Några veckor senare kom till slut rätt objektiv...

Företaget försökte (och försöker än idag) få tillbaka gluggen, men utan att skicka mig någon fraktsedel.? De vill att jag ska stå för frakten, för att i efterhand bli ersatt för densamma. Jag fattar ingenting faktiskt, men har dock hela vår korrespondens sparad på mejl, vilken inte är till Rhinocameras fördel kan jag säga. Men jag vill naturligtvis att den felaktiga försändelsen (som ligger i sin förpackning här hemma sedan 1,5 år) hämtas upp, men inte på deras sjuka villkor.

/K
 

Mikewest22

Ny medlem
Very bad experience

I have had terrible experiences with this company and they are very dodgy.
They try to do everything to cover who they are.

The address they provide is fake in the sense that they are not registered company on that address.

Based on my own experiences I can only recomment that you stay away from this company.
Terrible and rude customer service
 

Adumla

Ny medlem
Rhinocamera - Någon som handlat på länge?

Hej

Är det någon som har handlat på länge på Rhinocamera?
De har ju garanterat bästa paketpriserna men det finns
inte direkt så bra recensioner att läsa om dem.

Kommentarer någon?
 

CekariYH

Ny medlem
Hej

Är det någon som har handlat på länge på Rhinocamera?
De har ju garanterat bästa paketpriserna men det finns
inte direkt så bra recensioner att läsa om dem.

Kommentarer någon?
Jag köpte en Sony-glugg där den 5/3 och fick den idag 13/3 so NP.
Överaskad över hur smidigt det gick, och dessutom betydligt billigare än vad dom tar här hemma, ca 1800:- billigare.
Skulle handa där igen.

Bra inpackad, och DHL som transportör.
Nytt för DHL sen sist jag fick något genom dom, dom messa om jag vill ta emot paketet hemma eller på min ICA-butik (service-ställe) vilket är suveränt... Slippa sitta hemma och vänta när man inte vet när dom kommer.
 

Dubbelolle

Aktiv medlem
Alla omdömen bygger ju på personliga erfarenheter, jag kan absolut rekommendera E Infinity, dom är kanon att handla av, men givetvis är det tryggast att handla här hemma, så mycket smidigare om det skulle vara fel på varan tex. LO
 

CekariYH

Ny medlem
Alla omdömen bygger ju på personliga erfarenheter, jag kan absolut rekommendera E Infinity, dom är kanon att handla av, men givetvis är det tryggast att handla här hemma, så mycket smidigare om det skulle vara fel på varan tex. LO
Bra priser, men vad tillkommer? Sen hade dom tyvärr inte många Sony objektiv.
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Imponerande agerande av butiken.
Hoppas att presumtiva kunder drar öronen åt sig och avstår att lägga order hos dem så kommer saken att lösa sig självt.
 

Orre

Avslutat medlemskap
Jag beställde ett Canon-objektiv från Rhinocamera den 7/6.

Paketet gick från UK-Tyskland efter ett par dagar och sedan snabbt vidare till Arlanda. Idag kom det hit till Kiruna, välpackat och korrekt.

Så, 11 dagar. Då hade jag valt fri frakt, vilket normalt borde ge långsammaste frakten.

Jag är nöjd. Priset på objektivet var ca 12% billigare än t.ex Cyberphoto/Scandinavian o.s.v.

//Benny
 

Orre

Avslutat medlemskap
Jag beställde ett Canon-objektiv från Rhinocamera den 7/6.

Paketet gick från UK-Tyskland efter ett par dagar och sedan snabbt vidare till Arlanda. Idag kom det hit till Kiruna, välpackat och korrekt.

Så, 11 dagar. Då hade jag valt fri frakt, vilket normalt borde ge långsammaste frakten.

Jag är nöjd. Priset på objektivet var ca 12% billigare än t.ex Cyberphoto/Scandinavian o.s.v.

//Benny
Räknade på det nu, det var 23% billigare än Cyberphoto, och då har jag ej räknat nån fraktkostnad från CP.

//Benny
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Troligen gråimport.

Har inte sett till nåt kvitto/garanti, varken digitalt eller på papper.

//Benny
Tittade på ett batteri på rhinocamera igår (Nikon EN-EL 15). På bilden av batteriet står det inte Nikon och priset var under halva av det svenska (på CP).

När jag sedan klickade på tekniska specifikationer, hänvisade dom till tillverkaren.

Saken är bara den att det inte framgick vem det var som är tillverkaren 😉. Men, dom lämnade tre års garanti i vart fall.

Om du nu köpt en glugg genom nämnda företag (dessutom till ett väsentligt lägre pris än vad det skulle kosta att köpa här i Sverige), utan att ha fått varesig kvitto eller garantihandling, ringer det då inte några varningsklockor hos dig 👀.

Hos mig är oväsendet öronbedövande😶.
 

Orre

Avslutat medlemskap
Tittade på ett batteri på rhinocamera igår (Nikon EN-EL 15). På bilden av batteriet står det inte Nikon och priset var under halva av det svenska (på CP).

När jag sedan klickade på tekniska specifikationer, hänvisade dom till tillverkaren.

Saken är bara den att det inte framgick vem det var som är tillverkaren 😉. Men, dom lämnade tre års garanti i vart fall.

Om du nu köpt en glugg genom nämnda företag (dessutom till ett väsentligt lägre pris än vad det skulle kosta att köpa här i Sverige), utan att ha fått varesig kvitto eller garantihandling, ringer det då inte några varningsklockor hos dig 👀.

Hos mig är oväsendet öronbedövande😶.
Jodå, det ringer så det dånar, men jag hade redan lagt beställningen innan jag såg denna tråd.

Jag får hoppas på fortsatt tur med grejjerna. Jag har köpt många kameror/objektiv genom åren, men aldrig behövt kvitto/garanti. Peppar peppar…


//Benny
 
ANNONS