Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

www.kameraexperten.se?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Bofoto2

Aktiv medlem
Låt mig uttrycka det så här: Jag skulle inte vilja den som hamnade i vattnet och höll på att drunkna med dig som enda förbipasserande.
Om vi ponerar att det är jag som ligger i vattnet istället, hur mycket pengar ska du ha av mig kontant för att dra upp mig?

Men misstänker att du tar pengarna och drar.
 

J-ett

Aktiv medlem
Då har Volvo gjort ett fel, i detta fallet har banken inte gjort något fel.
Det var bara du som inte förstod hur det fungerade eller inte vill förstå, utan bli ompysslad o räddad nu när det inte gick bra.
Just det, och alla andra 500 oxå som är i samma sits. Lurade av ett "säkert system" som inte var personligt säkert mot bluffare.

Att vara kund hos en bank innebär att de har ansvar mot mig och alla andra som använder deras tjänster. Fatta detta: JAG SKITER I PENGARNA BARA SYSTEMET BLIR SÄKERT, vilket det INTE är.

Läs hela tråden så kanske du förstår...
 

bruset

Aktiv medlem
Ja, det finns olika typer av människor, varav denna tråd handlar mest om risktagare. Alltså såna som kör om i kurvor och backkrön, går över ett övergångsställe utan att titta sig för(gärna svängt 90 grader efter att gått parallellt med gatan), hoppa bungygump eller åkt med Estonia på 90-talet.
Är man en risktagare ifall man åkte med Estonia? Kan man verkligen begära att båtresenärer ska vara insatta i hur det står till med alla fartygs bogvisir? Tar du reda på hur det står till med detta, varje gång du åker Finlandsfärja? Eller är det båtresandet i sig som är ett risktagande?

Det är sådana fall en större risk att köra bil. Det låter på dig som att du trots allt har en bil (med tanke på omkörningsreferensen). Låter riskfyllt och dumt av dig i sådana fall att kanske dagligen ta denna risk.

Din ton i ett tidigare inlägg verkar vara att de du anser vara risktagare får skylla sig själva. Låter ungefär som de där gubbarna som brukar säga att tjejen får skylla sig själv om hon blir våldtagen, ifall hon nu gick klädd som en slampa.

Din korta motreplik till photocon ter sig förövrigt underlig, då hans replik påpekade din empatilöshet, baserat på dina tidigare inlägg i denna tråd. Ditt försök till att vända det till att photocon är den empatilösa tycks mig fullständigt ogrundat.

Jag råkade inte ut för kameraexperten, men jag tycker synd om de som drabbats. Med tanke på att kameraexperten var ett företag med goda rykten fram till nyliggen, reklam i seriösa tidningen Foto, så tycker jag det är svårt att se de tusentals människors som drabbats som typiska risktagare. Cyberphoto, sålde t.ex. i dagarna 8gb Sandisk-minneskort för ca en sjundedel av marknadspris. Borde upplevas som mer suspekt i så fall, och trots det inget lurt.

God jul.

Mvh

David
 

J-ett

Aktiv medlem
Du läser inlägg som fan läser bibeln. Ber så hemskt mycket om ursäkt om jag inte lindat in mitt inlägg med en massa ryggdunkartermer och gödslat med en massa töntiga smileys samt att jag tog det för givet att du besitter grundläggande läsförståelse.

Jag avsåg att var kort i min retorik för att konna konkretiserar dina åtgärder och framtida planer. I stället för att svara mig undviker du frågan och anklagar mig för att trakasera dig!?

Jag har fått var på mina frågor nu; du vet ingenting! Du bara framställer dina egna spekulationer som fakta, pinsamt. Att inge falska förhoppningar till de drabbade för att du ska framstå i bra dager är i mina ögon osmakligt. Du skulle ha tänkt till innan du bedyrade Kameraexpertens trovärdighet. Låt oss hoppas att ingen tog dig på orden och lade en order. Så täpp till själv om du inte har något kokret att säga som inte redan sagts.

Sur eller? Kan du inte ta kritik ska du ingen ge...

Ge mig medel för att bli hjälpt så blir jag och många andra glada. Du ger bara en massa pekpinnar som vi redan vet...

Problemet är att du inte sätter dig in i en situation som den är för folk som blivit av med upp emot 25000:- Det skulle svida även för dig, och då hade du troligen set allt från andra sidan.

Har någon kollat om killen lever? Varför skulle pengarna finnas kvar på kontot? Varför är det inte tömt och borta med ägaren?
Har polisen fått tag i ägaren?

Om inget är fel och bortåt 1000 personer handlat skulle det ligga ca: 3 till 5 mille på kontot. Kolla med någon ni känner som kan kolla kontona så får ni se...

Jag tror killen är mördad, och det är min teori.
 
Senast ändrad:

J-ett

Aktiv medlem

bruset

Aktiv medlem
Menar du torsdagens julkalendererbjudande eller var det ett annat erbjudande?

Julkalendererbjudandet var 8GB Sandisk Ducati edition för 690:-, dvs med 600:- i rabatt. Ett bra pris, men inte en sjundedel av marknadspris.
Större rabatt än på kameraexperten i alla fall. Skumt billigt? Nej, varför det. Prispressare finns överallt och det är sällan något skumt med det. .-)
 

LeffeHP

Aktiv medlem
Han hittades på lördagen, så om din teori stämmer hände detta långt efter kunderna insåg att de blivit lurade. Menar du att någon besviken kund har hämnats?
Om man forskar lite så ser man att namnen inte stämmer iaf.
Han som står som ägare till Kameraexperten är ju skriven i Stockholmsområdet och är av utländsk härkomst.
Personen som mördades i Malmö har ett svenskt namn.

Givetvis kan det finnas ett samband ändå.
/L
 

J-ett

Aktiv medlem
Man får väl hoppas att inte någon mördar för att ha blivit lurad på några tusenlappar. (som om det skulle finnas andra anledningar till att ha ihjäl någon... *s*)
Min teori:
Säg att han skulle betala sin leverans. Någon fick igång polisanmälningarna på något forum. Det spreds otroligt fort i olika forum och många polisanmälde första dagen. Detta var den 18/12. Kontona spärrades samma dag om jag inte minns fel. Hans last med prylar skulle betalas och vad händer när han inte kan betala... pga att kontot är spärrat?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS