Annons

www.kameraexperten.se?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

PMD

Aktiv medlem
Tyvärr förstår jag inte vad du menar. Vilken typ av diskussion, och vad är det som inte fungerar?
 

ulltand

Aktiv medlem
Tyvärr förstår jag inte vad du menar. Vilken typ av diskussion, och vad är det som inte fungerar?
Om bidrag till Tsunamioffer i det här fallet. Ifrågasätter någon här om det var rätt, (med efterföljande intressanta frågor om tex ett rattfyllo som kör ihjäl sig i Surinam, också ska få dit sina nära etc) så anses den personen sakna empati och diskussionen tappar snabbt fokus. Bla, bla.
 

Henrik L Jonsson

Aktiv medlem
Enklare uttryckt: den här diskussionen hör inte hemma på FS, och tråden borde stängas omgående.
Om inte annat så har väl tråden redan innehållit allt som den kan tänkas innehålla.

Misstänksamhet mot leverantör, försvar av leverantör, anklagelse mot leverantör, besvikelse, upprördhet och konspriationsteorier om banker, mord och onda invandrare, riskabel bilkörning och nu även tsunamioffer. Ska vi vänta in de oundvikliga inläggen om Hitler eller får tråden dö innan dess.
 

Essen

Aktiv medlem
Sur eller? Kan du inte ta kritik ska du ingen ge...

Ge mig medel för att bli hjälpt så blir jag och många andra glada. Du ger bara en massa pekpinnar som vi redan vet...

Problemet är att du inte sätter dig in i en situation som den är för folk som blivit av med upp emot 25000:- Det skulle svida även för dig, och då hade du troligen set allt från andra sidan.

Har någon kollat om killen lever? Varför skulle pengarna finnas kvar på kontot? Varför är det inte tömt och borta med ägaren?
Har polisen fått tag i ägaren?

Om inget är fel och bortåt 1000 personer handlat skulle det ligga ca: 3 till 5 mille på kontot. Kolla med någon ni känner som kan kolla kontona så får ni se...

Jag tror killen är mördad, och det är min teori.
Du är ju bara för pinsam. Jag blev inte sur, jag blev irriterad över din oförmåga att se bortom din egen prestige och konsekvent undvika ärliga svar. Du vet, tomma tunnor skramlar mest.

Vad gäller likvida medel på något spärrat bakkonto vet vi redan att du bara svamlar... men vilken av de två firmatecknare menar du är mördad; Bagherzadeh Boyuki, Siamak eller Rebbati, Dilan?

Det enda konkreta, jag kommit fram till, man kan göra i detta fall är att polisanmäla.
 

Castenfors

Aktiv medlem
Läste en artikel att dom förhört en person gällande detta. Dom letar fortfarande efter ägaren tydligen.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1415736/1200-lurades-av-natbluffen

Synd att det inte gick att ha så låga priser som de hade. Passade mig väldigt bra eftersom man inte har obegränsat med pengar som student. När jag beställde i september, kamerahus och objektiv för 15 000:-, fick jag allt i perfekt skick med canons ettåriga garanti efter 22 timmar efter lagd beställning. Sjukt bra jobbat då, synd att (antagligen) finanskrisen gjorde att det inte höll längre och att personerna bakom inte har ett rent samvete.
Sen förstår jag inte dessa människor som säger att man får skylla sig själv. Det är ju bara idiotiskt att säga så, fast man säger ju att skadeglädje är den enda sanna glädjen, ligger kanske något i det. Att man inför julen söker sig till billigare köpställen är ju ganska naturligt eftersom mycket ska köpas innan denna högtid, sen om läser recensioner och vad folk tycker om denna nätbutik har det varit förut mycket positivt. Har själv som beskrivet enbart positiva erfarenheter, med det var då.
Tycker att hela denna historia är bara sorglig.

/M
 

mayro

Aktiv medlem
Hehe. Tyvärr..

Men en vän inom hifi chattandet la in den en gång i en "diskutions"topic som åskådliggörande för hur man satt o kolla på "showen"....

Och jag sparade den då den är "saklig samt talande"

Passar fint att hänga in ibland också för lätta upp stämmningen då det krigas hårt...

Låna den gärna du me.. Den är en goding...
 

afe

Aktiv medlem
Är det bara jag som tycker det är lite obehagligt när "grabbarna grus" läggs ut på nätet med bild, telefonnummer, adresser etcetera?

Visserligen har de förmodligen gjort sig skyldiga till grovt bedrägeri, men den typen av uppgifter känns inte relevanta för annat än att vissa drabbade skulle ta till privata åtgärder mot förövarna.

Polisen utreder bedrägeriet - låt dem syssla med det i stället för att publicera personuppgifter som i värsta fall kan försvåra utredningen.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Håller med dig, Anders. Ingen av oss och inte heller personerna bakom webbsajten vet att det faktiskt är de namngivna personerna som är skyldiga.

Men framför allt tycker jag det är lite obehagligt att man på FS (helt utan några reservationer) lägger in länkar till öppet rasistiska webbsajter.
 

ulltand

Aktiv medlem
...länkar till öppet rasistiska webbsajter.
Länken är ju klart relevant till tråden, och jag tycker absolut att den hör hemma här.

Så fungerar ju Internet, med länkar som kan skicka mig var som helst, och alla förstår nog att man inte längre var på Fotosidan.

Att det sedan är fel att hänga ut killarna håller jag med om.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Varför är det fel? Vad tjänar samhället på att skydda kriminella?
Nu blir diskussionen väldigt OT, men för det första vet vi, som sagt, inte om de namngivna är kriminella.

För det andra är ett av målen med all kriminalpolitik att göra brottslingarna till laglydiga, nyttiga medborgare. Chansen att lyckas med återanpassning ökar inte om personens namn är väl känt. Det är t ex därför omskrivna brottslingar ofta har nya namn lagom till frigivningen.

Dessutom finns det en ganska stor risk att namnpubliceringen leder till att helt oskyldiga människor som har samma namn (t ex en eventuell brottslings barn) råkar illa ut. Om man heter Larsson är den risken förstås försumbar, heter man Huledal eller något annat ovanligt är den ganska stor.
 

Göran Larsson

Aktiv medlem
Chansen att lyckas med återanpassning ökar inte om personens namn är väl känt. Det är t ex därför omskrivna brottslingar ofta har nya namn lagom till frigivningen.
Hur bra fungerar det då? Nya namn gjorde det enklare för t.ex. Clark Olofsson (Daniel Demuynck) och Lars-Inge Svartenbrandt (Lars Patrick Ferm) att fortsätta sin karriär. Att vara snälla mot kriminella har aldrig fungerat.
 

keckax

Aktiv medlem
Med tanke på att ingen ännu är dömd så är ju faktiskt dessa "gossar" enl svensk lag att betraktas som oskyldiga.

Det här får mej att tänka på när några tokfeminister för några år sedan hängde upp anslag på "torskar" med namn osv i städer runt om.
Inte en hjärncell påminde dom att dessa män även ofta hade barn som for väldigt illa.
Dessa illdåd skedde dessutom innan det var kriminellt att köpa sex.

På ett annat sätt kan jag känna viss förståelse för varför sådant här sker (och då menar jag det aktuella ämnet) då jag på nära håll har erfarenhet av svenska polisens ibland totala brist på intresse och/eller inkompetens.

Som Leif GW sa om poliskåren: "-Sparka 25% av de mest odugliga latmaskarna och sätt resten på riktigt polisarbete."

Eller på liknande sätt uttryckte det.

/K
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS