Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon 300/2.8
- Trådstartare erhu
- Start datum
erhu
Aktiv medlem
man blir ju helt vrickad av att vara här - just nu sitter jag och retar mig på att jag inte köpte ett Ef 300/2.8 för 12'+ mums när jag hade chansen för ett par veckor sen
1. JAG HAR JU FÖR FAN INTE RÅD!!!
2. det finns en del andra saker som jag hade kunnat lägga de pengarna på...
och ändå sitter jag och suktar...
1. JAG HAR JU FÖR FAN INTE RÅD!!!
2. det finns en del andra saker som jag hade kunnat lägga de pengarna på...
och ändå sitter jag och suktar...
Walkerboh
Aktiv medlem
Våta drömmar om objektiv det har jag också haft
Jag funderade på en Tokina 300/2.8 som har fått fina recentioner med tanke på priset är 1/3 del av cannons.
Efter ett tag innsåg jag dock att klumpen väger 2,5 kg och det skulle jag förmodligen ångra när jag var ute och släpade på det.
Men ändå: 300/ 2,8 det vore mumma
Kan dom inte väga mindre men ändå ha samma kvalite?
Jag funderade på en Tokina 300/2.8 som har fått fina recentioner med tanke på priset är 1/3 del av cannons.
Efter ett tag innsåg jag dock att klumpen väger 2,5 kg och det skulle jag förmodligen ångra när jag var ute och släpade på det.
Kan dom inte väga mindre men ändå ha samma kvalite?
Bjelkengren
Aktiv medlem
En annan variant om du vill ha ett långt tele billigt är att du kompleterar ditt EOS-system med tex en gammal olympusutrustning. Du kan få ett 300mm i fint skick (dock bara f4) för en 2500-3000kr eller ett piratobjektiv för en tusing. En annan fördel med gammla kameror är att de är gjorda i metall 
erhu
Aktiv medlem
jo jag har funderat på det. problemet är bara att jag egentligen "måste" upp på 500-600mm och alltså måste komplettera med en konverter...
jag har en 70-200/2.8 idag och skulle tills vidare kunna nöja mig med en konverter så att jag kommer upp på 400/5.6- livet skulle kunna vara värre...
jag har en 70-200/2.8 idag och skulle tills vidare kunna nöja mig med en konverter så att jag kommer upp på 400/5.6- livet skulle kunna vara värre...
erhu
Aktiv medlem
Walkerboh skrev:
mmm