Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Hjälp med lagring

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag är inte orolig för att mina backuper ligger i USA hos ett amerikanskt företag. Min lösning är att jag har mina filer på min dator, och på en egen NAS. Båda två backupas upp till iDrive, en lösning som fungerat problemfritt i flera år.

Om nu iDrive skulle stängas för oss i Europa så får jag väl leta upp en annan backupleverantör i Europa. Och om amerikanska myndigheter skulle titta på mina foton så bryr jag mig inte, det är ju knappt någon annan som tittar på dem 😂.

Jag är inte orolig för att mina backuper ligger i USA hos ett amerikanskt företag. Min lösning är att jag har mina filer på min dator, och på en egen NAS. Båda två backupas upp till iDrive, en lösning som fungerat problemfritt i flera år.

Om nu iDrive skulle stängas för oss i Europa så får jag väl leta upp en annan backupleverantör i Europa. Och om amerikanska myndigheter skulle titta på mina foton så bryr jag mig inte, det är ju knappt någon annan som tittar på dem 😂.
Jag har exakt samma lösning, och har haft det i många år nu, fungerar mycket bra.
Resonerar precis som du gör, bara kul om amerikanarna får ta del av mina kvalitetsbilder :)

ANNONS
Götaplatsens Foto