Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ignore List
- Trådstartare Joker
- Start datum
Använd den här länken: http://www.fotosidan.se/forum/member2.php?s=&action=removelist&userlist=ignore&userid=
Och fyll i användarens userid sist i adressfältet.
Och fyll i användarens userid sist i adressfältet.
maxzomborszki
Aktiv medlem
Är detta fortfarande avstängt? Personligen skulle jag gärna se att man hade den här möjligheten. Det finns tillfällen då man gärna vill kunna slippa se saker.
maxzomborszki
Aktiv medlem
Det beror lite på vilka hack man installerat till vBulletin, men det vanligaste som jag stött på är att inlägg från personer lagda till ignore list filtreras bort i trådarna. Sedan brukar det finnas en "buddy list" också.Jorek skrev:
Vad var detta för funktion egentligen?
En nackdel är att det kan bli lite svårföljt om man läser andra personers inlägg som svarar på de bortmaskerade inläggen. Men ibland är det värt det
Sen finns det tydligen något/några hack som utökar funktionaliteten, bland annat som gör att en trådskapares ignore list används för att kontrollera om du får svara i tråden eller ej. Tveksam funktion i mina ögon...
maxzomborszki
Aktiv medlem
Järnspikar!jimh skrev:
Hela gänget är borta över nyår
Nu förstår jag inte aaaaaalls vad du menar :-Dså förvänta dig inget snabbt svar på ditt till fråga maskerade förslag ;-)
maxzomborszki
Aktiv medlem
Vem har sagt att det är åsikter man inte delar man vill filtrera bort? Jag har inga problem med att folk tycker annorlunda än jag, tvärtom tycker jag det är positivt. Visserligen skulle allt vara mycket lättare men såååå mycket tråkigare då och jag skulle ha mindre möjligheter att lära mig nya saker.
Det är av helt andra skäl. Personligen filterar jag till exempel bort spam i min brevlåda. Hur gör du?
Det är av helt andra skäl. Personligen filterar jag till exempel bort spam i min brevlåda. Hur gör du?
Jorek
Aktiv medlem
Jag anlitar e-postleverantör med spamfilter, men jag ser inte kopplingen mellan brevlåda och diskussionsforum. Det är ju ändå upp till var och en att välja att läsa/inte läsa, svara/inte svara. Dessutom är ett forum inte personligt utan allmänt i motsats till en brevlåda.
Du får förklara vad du menar.
Du får förklara vad du menar.
maxzomborszki
Aktiv medlem
Precis min mening. Ser på samma sätt att det är upp till var och en att välja om de vill/inte vill se inlägg. Om någon väljer att filtrera bort andras inlägg så är det deras val och möjligtvis deras förlust.Jorek skrev:
JDet är ju ändå upp till var och en att välja att läsa/inte läsa, svara/inte svara.
Liknelsen med spam är att jag vill inte bara "inte läsa" det, jag vill inte ens se det, en viss distinktion. Den forumvy jag ser är personlig, det är bara jag som ser den. För mig är ett troll i ett forum ungefär lika värdefullt som spam i en ebrevlåda.
Funktionen finns i vBulletin, man har stängt av den (och buddy list som jag kanske mer gärna skulle se).
De exakta omständigheterna till att jag önskar funktionen håller jag för mig själv, jag ser inte att det finns något allmänt intresse för forumet för en förklaring. Dock kan jag svara på personlig korrespondens.
maxzomborszki
Aktiv medlem
Tack Roger! Ignore list funkar finemang och som sagt så komprimeras inlägget ihop till "This person is on your Ignore List. To view this post click [here]" vilket är ganska precis vad jag ville ha. Ypperligt.
Buddy list gjorde inte så mycket tyvärr. Man får inte de utlovade "plusen" efter sina inloggade vänner i forumlistan. Eller var det någon annan stans de visades? Måste kolla efter på den andra vBulletinsajten jag använder dessa funktioner på...
Sen är det väl frågan, om dessa länkar inte finns "publikt" tillgängliga kan då våran kära kodknackare tänkas stänga av funktionen? Snälla, låt den vara för oss som är dumma nog att utnyttja den. Det är ju ändå vi som lider mest av det :-D
Jag stängde av dessa initialt när vi öppnade sajten för jag såg inte riktigt behovet då (och orkade inte översätta dem 
Om ni tycker det där är bra funktioner kan vi gott öppna dem.
Ang buddylistan kan det vara så att jag plockat bort något i mallen som skall lägga ut den där ikonen. Får kolla på det när jag är tillbaks och har en vettig uppkoppling (efter trettonhelgen)
Om ni tycker det där är bra funktioner kan vi gott öppna dem.
Ang buddylistan kan det vara så att jag plockat bort något i mallen som skall lägga ut den där ikonen. Får kolla på det när jag är tillbaks och har en vettig uppkoppling (efter trettonhelgen)
müsli
Avslutat medlemskap
Litet önskemål i sammanhanget:
Expand all (en per sida)
Collapse all (en per sida)
Expand <id> (för varje inlägg)
Collapse <id> (för varje inlägg)
(kanske bara ett plus/minus-tecken i varje inlägg för expand/collapse)
Kan inte detta i så fall göras i klienten för att minska lasten på servern?
Expand all (en per sida)
Collapse all (en per sida)
Expand <id> (för varje inlägg)
Collapse <id> (för varje inlägg)
(kanske bara ett plus/minus-tecken i varje inlägg för expand/collapse)
Kan inte detta i så fall göras i klienten för att minska lasten på servern?