Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Informationsraden inne i sökaren
- Trådstartare Joakim A
- Start datum
alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
På min EOS-5:a så var det en custom function som man kunde välja (antingen var det några sekunders fördröjning, eller så stängdes den av så fort man släppte knappen). Hittar ingen liknande inställning i EOS 10D dock.
andreasc89
Avslutat medlemskap
Självklart var jag tvungen att testa...
Jag mätte inte exakt (1001, 1002, 1003...)men det tar mellan 5 och 6 sekunder innan den försvinner på min 300D. Och mina batteri skulle behöva laddas nu för jag är väl uppe i 1000 kort eller något sånt med dem nu (dubbla i batterigreppet).
/A\
Jag mätte inte exakt (1001, 1002, 1003...)men det tar mellan 5 och 6 sekunder innan den försvinner på min 300D. Och mina batteri skulle behöva laddas nu för jag är väl uppe i 1000 kort eller något sånt med dem nu (dubbla i batterigreppet).
/A\
Arne S
Aktiv medlem
Joakim A skrev:
Informationsraden inne i sökaren försvinner efter någon sekund när jag inte rör någon knapp.. jag har bara en tysk manual och tänkte om någon kan förklara hur man gör för att förlänga tiden innan den lilla gröna raden försvinner *irriterande*?
// Jocke
Hej Jocke.
Vet inte om det framgått av tidigare svar, men på 300D kan du inte ändra den tiden. Men att den ska ligga runt 6 sek är nog rätt, det gör min i alla fall. Viss info ligger dock kvar lite längre, men det är beroende på vilka funktioner man använder. Vill minnas att automatiklåsinfo är en sådan, hoppas jag minns rätt.
/Arne
Joakim A
Aktiv medlem
Gahh, nu har jag mätt tiden och det är absolut max 2 sek..
Jag har inte tappat, slängt eller trampat på kameran
Mer kärlek/mer fotografering kanske hjälper.. har tenta på tisdag, så man ligger lite på läsidan.. men usch va grinig man blir när saker och ting inte stämmer..
// Jocke
Mer kärlek/mer fotografering kanske hjälper.. har tenta på tisdag, så man ligger lite på läsidan.. men usch va grinig man blir när saker och ting inte stämmer..
// Jocke
Arne S
Aktiv medlem
Joakim A skrev:
Gahh, nu har jag mätt tiden och det är absolut max 2 sek..
// Jocke
Jocke!
Eftersom du har tenta borde du tänka vetenskapligt, dvs kritiskt granska resultatet av din undersökning. Har du uteslutit klockan som felkälla??? (f-låt,,,)
Joakim A
Aktiv medlem
Haha, tyvärr 
Har dock hört att man kan försöka komma in i kameran via objektivet om man lossar det. Man skulle tydligen använda en skruvmejsel, helst en lite grövre så att man får kraft att bända bort den där spegeln, den är tydligen bara i vägen och behövs inte i kameran..

// Jocke
Har dock hört att man kan försöka komma in i kameran via objektivet om man lossar det. Man skulle tydligen använda en skruvmejsel, helst en lite grövre så att man får kraft att bända bort den där spegeln, den är tydligen bara i vägen och behövs inte i kameran..
// Jocke