Jag är en säkerhets risk...
Några år har gått sedan jag återskapade mitt facebook konto… Var aldrig något fan av plattformen, men hade nytta på grund av mina akvareller. Skaffade ganska många kontakter och var aktiv i olika akvarellgrupper. Ja, på sistone var jag även glad att logga in och se mitt flöde… Mitt första konto blev avstängt av facebook för att jag var en säkerhetrisk? Jag undrade då vad som hände, men struntade i det. Det var mer än tio år tillbaka. Jag saknade inte det. Men när Akvarellsälskapet och andra föreningar började vara tillgängliga bara via Facebook skapade jag konto på nytt för ungefär fyra, fem år sen. Kommer inte riktig ihåg. För att undvika gamla misstag kopplade jag det till helt ny mailadress och var försiktig med delningar och lösenord, men ändå hände det. På midsommar fick jag meddelande på kinesiska. Fattade ingenting och bara slängde det. Men senare vid försök att logga in på fejjan blev det varning, mina uppgifter stämmer inte överens… Jag blev kallt. Tog paddan där jag var inloggad tidigare och lyckades återställa konto, men plötsligt allt ändrades till kinesiska och vips jag har inget konto längre… Lyckades ta bort det från hackare och kontot är kopplat tillbaka till mitt mail, men jag kan inte logga in. Facebook tillåter inte för att de måste skydda mitt konto??? Jag blev utestängd igen???
Ja, jag ska inte tråka ur er längre om facebook. Detta är, tror jag, klart för evigt. Jag är färdig med det. Kommer sakna en del akvarellvänner, men det var ändå bara via internet så jag överlever. De riktiga vänner når man som vanligt…
Egentligen skulle jag skriva om Midsommar som var underbar i år. Jag gillar Midsommar väldigt mycket och det är en av de få högtider jag gillar att fira. I år under de fina varma dagarna fick jag även lust att leka med makro och dök ner i mina rabatter och bland lupiner vid vägkanten. Det var roligt att utmana Olympus igen. Jag är glad att jag kan ta Olympus och gå ut eller ta pensel och glömma bort all bedrövelse. Mat på något sätt är också en extra hobby utom att det är nödvändigt att äta. Jag njuter av att laga mat, prova olika saker och smaker, därför kan jag räkna matlagning till nöje och hobby också. Och trädgård… Som ni ser jag behöver inte mycket internet och facebook minst… hahaha
På bilderna lite färger och former… från omgivningen.















Hälsningar Bjarne