Annons

Medlemsklasser

Produkter
(logga in för att koppla)
Vi har idag fyra stycken olika medlemsklasser som ni alla vet.

När andra medlemmar går in och tittar på ens bilder, brukar jag återge det genom att gå på deras sidor och se om det finns bilder att kommentera. Men så många gånger kommer jag till personer som varit medlem i många år, utan en enda bild i sin profil. En av de sista bilderna som jag lagt upp, har över 2100 träffar och säkerligen har jag stött på 300 personer som inte har någon bild alls ????
Jag vet att de som har grundmedlemsskap utgör 90% av alla som är med på FS, brons ca 4,5%, silver och guld ligger mellan 2-3% var.

- Nu till mitt förslag, alla som känner sig lite seriösa har väl råd med 100kr/år och vill man lägga upp mer än 100 bilder så väljer någon av de andra medlemsformerna.

Så varför ska det finnas ett gratismedlemsskapet?

Vad är syftet med att sticka ut hakan till ca 115 000 medlemmar?

- Jo att få igång flera som känner sig manade att ge kommentarer istället för som många gånger "flukta" på andras bilder, men det finns allt för många som har 2 stycken eller inga bild alls i sin profil.
Detta medför att strömmen av bilder blir allt för stor och många mycket bra bilder på FS ses inte och tyvärr aldrig får någon kommentar.

- Hur länge kan man vara medlem, utan att man varit inloggad?
Här borde det finnas en bortre gräns. Har själv hittat otroliga bilder så är flera år gamla och kommeterat bilden och sedan se att person inte varit med i matchen på flera år.

Jag vet att detta kommer röra om lite i grytan, men jag kastar ut frågan i alla fall.

Ingen polis utan bara så j_vligt trött på se profiler som laddas med inga eller endast med ett få bilder......
 
Visst är det trist med profiler utan bilder, men det "problemet" försvinner väl inte bara för att gratismedlemskapet skulle försvinna...
Vill man inte lägga ut bilder så gör man det inte vare sej det är gratis eller inte.
Sedan förstår jag inte vad du menar med att det blir "fler" bilder???
Problemet vart väl avsaknaden av dito...
 
Jag tror att det beror på att många inte vill skylta med sina riktiga identiteter, vilket är fullt förståeligt. Gissningsvis är väldigt många namn bara fingerade för att kunna skaffa ett konto och därmed utnyttja forum och annat som kräver att man är medlem.

Allt man skriver på internet finns "för evigt". Det finns goda anledningar att hålla sig jävligt långt borta från åsiktsspridning under sitt eget namn. Det har jag själv fått erfara, genom att jag blivit polisanmäld då någon idiot (som antagligen inte gillat mig) skrivit massa skit i mitt namn, om en för mig helt okänd människa.

Så, tänk er för. Själv står jag för mina åsikter, men jag förstår dem som inte gör det på internet. Världen är full av kräk, som man kan råka ut för nämligen.
 
Ingen polis utan bara så j_vligt trött på se profiler som laddas med inga eller endast med ett få bilder......

Alla har kanske inte exakt samma mål med sitt medlemskap som Du?

Jag gillar fotosidans forum, jag har lärt mig massor genom att läsa inlägg och jag försöker ibland bidra genom att skriva lite. Dessutom har jag handlat en del "prylar" via Annonsmarknaden och förra året följde jag med på en resa till Pripyat som ut annonserades via fotosidan. Men jag är en av de som Du är "j_vligt" trött på, för jag har inga bilder i min profil.

Trist att Du inte tycker sådana som jag skall få vara med på fotosidan, själv tror jag dock att alla som vill vara med kan bidra med något :)

MVH,
// Magnus;
 
Vist kan jag hålla med om att det är tråkigt då man går in på sida efter sida av medlemmar som inte är aktiva alls, så nog har jag upplevt även det.

Men jag har även varit inaktiv, både år då jag varit grundmedlem och inte tittat in alls och ibland raderat allt på min sida, men har det hänt att jag nyligen betalat silvermedlemskap, börjat blogga och lägga upp en massa bilder och sen händer det något i mitt privatliv som gör att fotosidan bortprioriteras helt under en mycket lång tid. Ibland flera år.

Jag är lite allt eller inget människa, speciellt när det gäller sådana här forum. Det känns ganska meningslöst att komma in en gång i månaden typ. Utan det blir antingen flera gånger per dag, eller inget på lång tid.

Det skulle vara lite tråkigt att minsta medlemskapet bara för att man inte kan vara aktiv just då. För mej har ju lusten att vara aktiv är kommit tillbaka varje gång även om det varit lång stunder av uppehåll. Den här gången har lusten kommit tillbaka på grund av att jag fått en ny kamera.

Sen är ju grundmedlemskapet bra som, prova på, få skulle nog vilja betala innan de fått pröva fotosidan ett tag.

Sen kan jag ibland tycka att det känns jobbigt att betala varje år. Ett år försvinner ju så fort, har ibland funderat på att betala för flera år i förväg för att slippa hålla på å betala så ofta, men sen gäller det ju svårigheten vilken typ av medlemskap man vill ha, just nu har jag svårt att bestämma mej, handlar mest om vill jag blogga eller inte. Eller snarare jag vill blogga, men har jag tid med det. Eller blir det igen ett år då jag betalat men är oaktiv. Hm svårt att veta.
 
Sen är ju grundmedlemskapet bra som, prova på, få skulle nog vilja betala innan de fått pröva fotosidan ett tag.

Jag tycker absolut att grundmedlemskapet är bra, som en prova-påtid.
Man kanske skulle kunna tidsbegränsa grundmedlemskapet till exempelvis ett halvår, sedan måste man uppgradera till brons, silver eller guld.

Tror i och för sig inte att detta skulle lösa "problemet" med profiler utan foton, då jag upplever det som att det är minst lika många betalande medlemmar som icke betalande som inte har några foton på sin sida. Många av dem (kan jag tänka mig) är medlemmar för forumens skull, och det är väl ett lika gott skäl som något annat.
Kom till exempel in på en medlems profilsida idag där det inte fanns några bilder, men han hade skrivit 10000+ foruminlägg, produktrecensioner m.m. Är inte det att vara aktiv medlem?
 
- Hur länge kan man vara medlem, utan att man varit inloggad?

Tja, jag loggar endast in när jag ska svara på ett foruminlägg. Och eftersom jag inte vill bidra till översvämmade forumtrådar, låter jag bli att svara om någon tidigare gett samma svar som jag skulle gjort. Något som händer väldigt ofta då det är bra fart på forumtrådarna :)

Bildbedömningar har jag lagt ner helt för det kostade mer än det smakade så inte heller där behöver jag logga in...

Kanske lite snyltarvarning, men jag kostar liten bandbredd och jag är betalande medlem :)
 
ANNONS