Annons

Vilket verktyg är detta?

Produkter
(logga in för att koppla)

musse1

Aktiv medlem
Tja. Kollade igenom denna lilla flimen på youtoube och har sett detta verktyg används tidigare men vet inte vilket det är, någon som kan hjälpa mig med det? Det är då det första verktyget han använder som gör att han kan flytta runt näsan. Undrar om det kan vara samma verktyg man har sett när dom har lyft ett helt ansikte för att få längre hals och ögon osv.

http://www.youtube.com/watch?v=BUFySMb6B50

Vad han gör är att markera näsan med markeringsverktyget, trycker Ctrl+J för att kopiera den markerade delen till nytt lager. Sedan markerar han lagret med näsan och trycket Ctrl+T för omforma fritt, sedan avänder han gör flytande.
Sedan gör han likadant med munnen fast han använder warp istället för omforma fritt.

Lycka till.

mvh/Ove

Inte säker men jag tror inte det är ett speciellt verktyg utan en kombination därav.
1. Han markerar näsan (möjligen med lite ludd)
2. Han kopierar och gör ett nytt lager av sin markering.
3. Han väljer Omforma fritt och drar i höjd och bredd på det nya lagret.
4. Han använder filtret "gör flytande" för att manipulera nästippen fritt.
5. Han jämnar till övergången mellan lagren genom att sudda med mycket ludd i det nya lagret.
/jer.

Edit.
Ojdå hann Ove före.

Haha, det va just "ludd" jag inte visste, de andra kunde jag redan :p där fick jag för att jag inte va specifik!

Provade med ctrl+t men när jag har flyttat tex näsan blir det ett vitt mellanrum där den tidigare satt.

ludd = feather. Det väljer man högst upp i fönstret när man valt ngt slags markeringsverktyg.
Det gör så att markeringens kanter inte blir så hårda.

Edit:
Jävla blixt-Ove, jag hinner inte med

Det går åt en del kloning och andra småputs för att det ska bli bra, det hänger på detaljerna ;0)

Två st lika hårda bredvid varandra om jag flytter den till väster eller höger. det blir som jag kopierar en ny bredvid den andra (om jag flyttar ritkigt extremt)

musse1 skrev:
Två st lika hårda bredvid varandra om jag flytter den till väster eller höger. det blir som jag kopierar en ny bredvid den andra (om jag flyttar ritkigt extremt)

Men du ska ju inte flytta så mycket väl. Du får ta till lite på sidorna kring näsan så det finns hud nog att dölja originalet inunder.

ja :)
tror jag kan pilla mig fram ganska bra resultat tack vare er hjälp nu! tyckte någon sa att ni använde er av suddigummit när ni fixade till kanterna men är det inte bättre med bruschen?

ANNONS
Götaplatsens Foto