Filtrera på kategori
2012-08-02 06:38 UNDER FOCUS
Livet?? –går sakta i landsorten?? –alla tycks ta det lugnt!! Kanske beror det på att de flesta invånarna är friherrar!! –det är möjligt att kolla hur kajan vandrar förbi!! –medan vännerna ger ... läs mer..
Läst 2550 ggr | 0 kommentarer.
2012-08-02 05:42 BengtsBilder
I morgon (rättare sagt för Er i dag) blir det ingen blogg.
Jag påbörjar min hemresa i morgon bitti (den 2 aug) lokal tid här.
Just nu är klockan 21.38 den 1 aug.
Konstig parkering
I dag var vi ... läs mer..
Läst 2064 ggr | 0 kommentarer.
2012-08-02 01:00 Bildligt talat!
läs mer..
Läst 1970 ggr | 1 kommentarer.
2012-08-01 23:55 Camera Obscura
Fujifilm X-pro1 med 18/2 - något beskuren (för ovanlighetens skull ;-)
Tar med mig nya Fujifilm X-Pro 1 i stort sett överallt - men hinner sällan ta några bilder. Men "plötsligt händer det" - ... läs mer..
Läst 12398 ggr | 6 kommentarer.
2012-08-01 23:47 Livet i raketfart
Vi har i familjen för tillfället ett styck Nikon D40X som saknar batteriladdare. Laddaren råkade komma på avvägar men skall förhoppningsvis återbördas till hemmet inom kort. Nu är frågan hur man ... läs mer..
Läst 2034 ggr | 2 kommentarer.
2012-08-01 21:47 Diversefotografen
Förra inläggets mörka och "murkna" ovädersbilder med "solskenszoomen" får här en efterföljare - med solskensbilder! Några stycken sådana blev det samma kväll, och även om solen inte var framme hela ... läs mer..
Läst 3129 ggr | 3 kommentarer.
2012-08-01 19:07 Straight Photography!
Det är Medeltidsveckan på Gotland mellan 5 - 12 aug 2012. Och den veckan fylls den magiska ön mitt i Östersjön med mängder av roligt medeltida folk.
Så nu provas det kläder runt om i ... läs mer..
Läst 2942 ggr | 1 kommentarer.
2012-08-01 18:14 keepers of light
Det var lite regnigt i morse så jag tänkte mig en dag i mörkrummet. Har lovat att kopiera några kopior av ett porträtt som jag tog 1981 på Biskops arnös dåvarande rektor. Jag gick på ... läs mer..
Läst 2403 ggr | 1 kommentarer.
2012-08-01 17:50 MITT INRE RUM...
I tisdags gjorde jag min allra första Västerbottenpaj! I vanliga fall brukar jag göra tacopaj eller ost- och skinkpaj, men ville testa någon nytt.
Kram Milla
Skar tunna skivor av purjolök och ... läs mer..
Läst 1920 ggr | 2 kommentarer.
2012-08-01 16:27 My Corner Of The World
Ja, har precis som Rauni länge letat efter en telezoom och Canon har ju ett flertal, och det är ju bara att inse att nån ljusstark zoom med de högre brännvidderna bara är att glömma. Men.....skulle ... läs mer..
Läst 8708 ggr | 16 kommentarer.
2012-08-01 12:40 Straight Photography!
För att det skall bli nå't bra alltså?
Nu tänker jag på bilder och bildtänket och det här med att ständigt hålla på att ta bilder, och snacka om bilder, och hur viktigt det är, även om ... läs mer..
Läst 3248 ggr | 2 kommentarer.
2012-08-01 12:05 Reflektioner och upplevelser
Dags att åka till Norge och börja jobba, så jag skjutsade dottern och hennes cykel till Arlanda så att de kunde flyga iväg till Bergen.
Vi tog en fika medan hon väntade på att gå till gaten och jag ... läs mer..
Läst 1633 ggr | 2 kommentarer.
2012-08-01 11:56 Bländare åtta
Förra veckan fick jag ett mail. Det stod:
”Dear Bjorn Billing,
Congratulations! You have been selected as a Semi-finalist in the 2012 Nature’s Best Photography Windland Smith Rice International ... läs mer..
Läst 2650 ggr | 5 kommentarer.
2012-08-01 11:30 Aeterna Pictura
Tjo!
Nu har det gått ett par veckor på både semester och jobb och jag har hunnit med min andra semester period igen. Mycket har hänt på foto fronten då jag har testat ny utrustning och haft flera ... läs mer..
Läst 2215 ggr | 0 kommentarer.































