Bilderna i bloggen kan med fördel förstoras!

Det var öde, men så kom det ett tåg till Faringe - del 2

I förra inlägget ankom ett tåg från Uppsala och det var det sista för dagen av lokdragen typ. Därför skulle vagnarna växlas undan, och den verksamheten vidtog tämligen omedelbart när passagerarna gått av. Först gäller det att veta hur man ska göra:

Nu syns det inte, men efter att ha lagt av kopplet så drog det iväg mellan vagnhallarna och efter lite växelklotsgymnastik återvände loket på ett annat spår:

Förbi plattformarna och ut mellan mellan de uppställda vagnarna som syntes i förra inlägget. Mer växeklotsgymnastik och så mot andra änden av det nyanlända vagnarna:

Sedan gäller det att "lägga på ett koppel":

Det visade sig att jag inte var ensam om att stryka runt med en kamera i handen:

Men nu skulle inte vagnarna in till den vagnhallen som nås från spåret där de står, så det blir till att köra åt "fel" håll och utväga mer växelklotsgymnastik:

Aha, nu är vi något på spåret:

Där satt den:

Dagens värv utfört:

Sedan lade sig lugnet över Faringe igen:

Inlagt 2012-09-28 15:38 | Läst 2167 ggr. | Permalink


(visas ej)

Hur mycket är tre plus två?
Skriv svaret med bokstäver
En riktig tågfantast i farten ser man! Kul serie även för en som inte är någon tågfantast. Det är bra med de äldre fordonen på räls så att en del av det förgångna bevaras "på riktigt" och inte bara som museiföremål. Själv kom jag aldrig iväg på någon tur med de gamla tågen i år, trots vissa planer, tror att jag bor för nära stationen för att sådant ska bli av.
Svar från ztenlund 2012-09-29 15:33
Jag erkänner mig åtminstone lite skyldig, och kul att du tycker det. :)
Visst är det kul att det bevaras och det finns fler föreningar än man kanske tror med många ideella själar som sliter, fast de tycker ju att det är kul också...