Filtrera på kategori
2017-04-16 21:58 Pro Memoria
12 fotografer slår till igen
Välkomna!
Eders Hängivne läs mer..
Läst 6135 ggr | 3 kommentarer.
2017-03-28 20:15 BengtsBilder
På lördag är det dags för Fotoklubben- Avtryckets årliga utställning på Timmermansgården.
Jag har i dag skrivit ut de bilder jag ska visa.
På fredag ska de monteras i ramar.
Men på lördag är det ju ... läs mer..
Läst 5254 ggr | 1 kommentarer.
2017-03-19 22:07 BengtsBilder
Från Djurgårdsfärjan
läs mer..
Läst 4733 ggr | 1 kommentarer.
2016-07-20 19:45 BengtsBilder
Yayoi Kusama är på Moderna till 11 september
Redan i entrén möts man av prickar
Färgglatt
Speglar
mer prickar
och kulor
Ljusspel
Och en massa färger
På vägen hem passerade vi en färgglad bil ... läs mer..
Läst 2292 ggr | 2 kommentarer.
2016-06-21 22:21 BengtsBilder
I dag besökte jag Stuckatörens hus på David Bagares gata 10. Under ledning av en trevlig och kunnig guide fick vi vandra runt i en lägenhet i huset. En lägenhet på ca 170 kvm. Stadsmuseet har inrett ... läs mer..
Läst 3068 ggr | 1 kommentarer.
2016-04-18 20:32 Pro Memoria
Och en kväll med en 85:a
Analogfotografernas Stockholm vistas ute och fotograferar flera gånger per termin. Den här gången skulle vi ha porträttfotografering i Kronobergsparken som ligger ett ... läs mer..
Läst 7677 ggr | 3 kommentarer.
2016-02-27 20:17 BengtsBilder
1
2
3
4
5
6 läs mer..
Läst 4591 ggr | 0 kommentarer.
2016-02-07 12:42 Pro Memoria
Eller tillbaka till framtiden.
Den nya sakligheten var en protest mot den experimentella tidsepoken inom olika konstarter, såsom piktorialism, impressionism, futurism m fl ismer. Här ska målas och ... läs mer..
Läst 12581 ggr | 2 kommentarer.
2016-01-16 19:46 BengtsBilder
Jag har varit på¨konferens med mina kollegor.
I år valde vi Ersta Diakoni Konferens.
Vi har beslutat att vår vinterkonferens ska vi ha inom Stockholm.
För att slippa långa resor. :-)
Jag fick ett ... läs mer..
Läst 2635 ggr | 5 kommentarer.
2016-01-15 22:58 BengtsBilder
läs mer..
Läst 2400 ggr | 3 kommentarer.
2015-12-20 21:34 BengtsBilder
på min LX100
Fredag eftermiddag på väg att träffa ny kund.
Passerade Sergels Torg på vägen hem
Många ljuskällor
Svartvitt
Inspirerad av Ann Hoflin tog jag denna bild
Den här bilden är någon ... läs mer..
Läst 2292 ggr | 6 kommentarer.
2015-12-15 21:29 BengtsBilder
Någonstans i Husby
Vid Telefonplan
Lite månsken
Ensam på perrongen läs mer..
Läst 2416 ggr | 4 kommentarer.
2015-12-14 22:08 BengtsBilder
I går var jag på stan en sväng.
Först vid Stadion och lämnade en bild jag sålt, i samband med min utställning med bilder från Havanna.
Köparen var mycket nöjd och pratade om att eventuellt köpa en ... läs mer..
Läst 2617 ggr | 2 kommentarer.
2015-10-30 22:19 Carinas fotoblogg
Kysser Sörmlands Jord - Roger Karlssons nya skiva. Den 9 oktober var jag på Rogers releasespelning på Pet Sounds Bar i Stockholm med bästa Gun:)
https://www.youtube.com/watch?v=wHOOdXBrFYk
Jag och ... läs mer..
Läst 7591 ggr | 1 kommentarer.
2015-10-16 20:44 BengtsBilder
De två första i alla fall
Fast den sista är det eftermiddagsljus
Alla bilder tagna med min lilla Sony, sedan har jag kört dem genom snapseed och exporterat tillbaka till datorn.
Sedan körde jag om ... läs mer..
Läst 2492 ggr | 5 kommentarer.
2015-10-15 20:52 BengtsBilder
Välkänt motiv
Även detta är välkänt
Snart bara ett minne
Morgnarna är underbara läs mer..
Läst 2535 ggr | 4 kommentarer.
2015-10-06 22:05 BengtsBilder
I söndags var det vernissage på konstverk med temat "Budbärare"
i Uppenbarelsekyrkan, Hägersten. Utställningen hänger till den 1 november.
Totalt är det 16 konstnärer som ställer ut 2 verk ... läs mer..
Läst 2193 ggr | 2 kommentarer.
2015-10-01 20:35 BengtsBilder
Hösten närmar sig
Färgerna inspirerar
Fast mycket grönsak finns ju kvar
Finns blommor också
Många färger
Någon är nog ledsen
Cirkus läs mer..
Läst 2083 ggr | 2 kommentarer.
2015-09-30 19:48 BengtsBilder
Började dagen vid centralen
Senare var jag på Djurgården och hittade lite makromotiv
Det funkar rätt OK med lilla Sonyn
Cirkus nya scenhus börjar bli klart.
Snart dags för första show
Hemfärd ... läs mer..
Läst 7578 ggr | 5 kommentarer.
2015-09-30 17:41 Camera Obscura
Fujifilm X-PRO1 med Fujinon 35/1.4 - och i vanlig ordning obeskuren men s/v-koverterad i PhotoShop.
Det är mycket sällan jag har kamera med mig numera, och då blir det inte heller några ... läs mer..
Läst 9619 ggr | 2 kommentarer.































