Jag plåtar framför allt till och från jobbet. Varje morgon går jag från Södermalm över Skeppsbron eller Gamla Stan in till City där jag jobbar. Ofta finns det fåglar, turister eller annat intressant att plåta.
Mer fisktärna
Meddelar ännu några bilder från Nya Slussen.
Jag har börjat förstå. Tärnan är en artist.
Det finns ett ord för denna lediga konst.
Sprezzatura.
Ecco un' artista!
Och sen efter den har utfört sina konstnummer..
..väntar leveransen.
Det är skillnad mot måsarna. De är också där. Kretsar över vattnet, dyker. Men de får aldrig nåt. Sorry, lägg ner. Ni har det inte längre i er. Håll er till pommes friten.
Inlagt 2026-06-22 13:45 |
Läst 88 ggr









Vad nu gäller Pommes frites-måsar så kanske dom råkar ut för mig som bruka lyckas med det blixtsnabba konstycket att ta dem om benen, just precis när dom skall greppa pommes frites-biten.
Jag släpper dom strax, men mången mås har nästan dött slagdöden - och den efterfrågar inte min pommes frites mer... :-)
En Tärna skulle aldrig gå på något sådant.