Filtrera på kategori
2012-08-04 18:47 Från Mashavet och andra vatten
För att vara helt ärlig så gick jag från kajen till OKQ8 för att köpa en glass.
Min nya lilla fotokompis Sam fick naturligtvis följa med. (Jag kommer att presentera honom i ett blogginlägg ... läs mer..
Läst 1962 ggr | 0 kommentarer.
2012-08-04 12:35 MITT INRE RUM...
Jag har så gott som aldrig lämnat kameran hemma när jag varit på en djurpark. Men då jag känt mig "hängig" (utbränd?) en längre tid valde jag att lämna systemkameran hemma igår och bara njuta av en ... läs mer..
Läst 2248 ggr | 3 kommentarer.
2012-08-04 09:16 Straight Photography!
Nu på sommaren alltså, så vissa saker blir liggande, andra blir bara halvgjorda, några blir gjorda hjälpligt! Det läggs exponerade filmrullar i kylskåpet, nytagna digitalbilder läggs på ... läs mer..
Läst 2667 ggr | 2 kommentarer.
2012-08-04 07:20 My Corner Of The World
Ja, det vackraste av alla gröna rum i hela världen måste vara naturens eget..... Så här kommer några gröna bilder därifrån!
Ha en skön grön dag! =) läs mer..
Läst 12888 ggr | 8 kommentarer.
2012-08-04 07:13 UNDER FOCUS
Naturfotografen använder ofta långa brännvidder?? –ty många motiv rör på sig och flyr?? Skall man bära tungt?? –eller hoppa lätt?? Skall man lägga ut många kulor?? –eller köpa billigt??
Alla strävar ... läs mer..
Läst 5388 ggr | 2 kommentarer.
2012-08-04 03:14 En återuppväckt plåtslagare
En gång i tiden var jag ung och vacker (nåja). Jag fick för mig att bleka håret (det var slutet av 80-talet), och det misslyckades kapitalt - håret blev orange. Som tur är har jag den här bilden bara ... läs mer..
Läst 9812 ggr | 2 kommentarer.
2012-08-04 01:13 Jag och min Pentax
Idag var det konsert vid Botaniska trädgården i Uppsala. Gick dit med gott mod för att få lite bilder på Laleh. Men det började inte bra, fastnade på väg in för här var det kontroll av väskor och ... läs mer..
Läst 1948 ggr | 2 kommentarer.
2012-08-03 20:42 BengtsBilder
Hemma igen, en försening på 1 timme i Atlanta ledde till att vi missade planet från Amsterdam till Stockholm. Så istället för att komma hem klocka 8.oo landade vi strax efter 16.00. Sedan visade det ... läs mer..
Läst 2378 ggr | 2 kommentarer.
2012-08-03 20:32 Diversefotografen
Inte ens en mycket prisvärd solskenszoom ska vara trög och hacka och så kom det sig att jag lämnade tillbaka min nyanskaffning (Tamron AF 70-300 mm F/4-5.6). Uppbackad av några av er, tack för ... läs mer..
Läst 4022 ggr | 1 kommentarer.
2012-08-03 19:04 Reflektioner och upplevelser
Jag brukar spela "fia med knuff" med min mor när jag hälsar på henne på Väsbygården i Vallentuna. Som tur är finns ett fiaspel med stora pjäser, för hennes syn är inte så bra. Färgerna får jag ibland ... läs mer..
Läst 2911 ggr | 6 kommentarer.
2012-08-03 17:46 Från Mashavet och andra vatten
En liten engelsk kanalbåt, fotograferad för några dagar sen i Österdalälven strax uppströms Leksand.
Jag såg ekipaget första gången för ett par år sen och tyckte om det direkt. Jag vill också... Jag ... läs mer..
Läst 2263 ggr | 1 kommentarer.


























