Filtrera på kategori
2025-11-14 00:00 På Väg
Eller kärlek förresten. Inte mycket av den varan.
Den kom förbi under vår balkong. Ca 2 m. Mysigt.
Annars är det sista dagen i Merissa. I morrn är vi på väg till Galle och Colombo, innan vi lämnar ... läs mer..
Läst 322 ggr | 0 kommentarer.
2025-11-14 00:00 Eliassons Irrfärder
Den 3 november korsade vi gränsen till Portugal. Portugal blev det femte landet vi besökte på vår tur (Danmark, Tyskland, Frankrike, Spanien). Vi valde att åka till staden Braga eftersom vi på nätet ... läs mer..
Läst 466 ggr | 0 kommentarer.
2025-11-13 22:41 Tommys hörn av bloggosfären
Inget nytt under solen!
****
Men, kom snart tillbaka och ta med er våren! :)
****
~13 november 2025~
**** läs mer..
Läst 390 ggr | 1 kommentarer.
2025-11-13 20:00 Dag för dag
Idag kändes det så tydligt att vintern är på väg.
Kul med snö för dom som gillar skridskor, skidor och pulka.
Ett jävla tertial att ta sig igenom för oss som vandrar i tillvarons modd och halka med ... läs mer..
Läst 421 ggr | 2 kommentarer.
2025-11-13 18:49 Arnes FotoBlogg
https://www.anicande.se/2025/11/13/tips-vid-fagelfotografering-4/ läs mer..
Läst 334 ggr | 0 kommentarer.
2025-11-13 18:42 Mats Bildblogg
En fotopromenad med teleobjektivet på Björnön en gråtrist 13:e november när regnet hänger i luften
nr 1 - kraftvärmeverket på andra sidan fjärden (ca 4 km bort)
nr 2 - spår av gnagare
nr 3 - ... läs mer..
Läst 660 ggr | 0 kommentarer.
2025-11-13 17:03 AndersBilder
Nu har husbilen fått stå still i två månader på grund av sjukdomar och att vi legat på sjukhus både min fru och jag. Men äntligen kom vi iväg på en resa, först till kompisar i Högboda i Värmland, och ... läs mer..
Läst 366 ggr | 2 kommentarer.
2025-11-13 16:02 Med leriga skor
Hon satt länge stilla. Läste från mobilen.
Tog en klunk vin.
Fortsatte. Total kontemplation.
I tystnad.
Ute regnade det.
I halvmörker.
Åbo 13 november 2025. Foto: Håkan Eklund. läs mer..
Läst 1048 ggr | 1 kommentarer.
2025-11-13 14:58 Stefans bilder
Det blir bilder ur årets lager, för det blir inte mycket nytt inte. Från 7 juli hemma, ja jag är nästan alltid hemma, och trädgården är en stor tillgång. Startar med några av de vanliga gästerna
de ... läs mer..
Läst 296 ggr | 5 kommentarer.
2025-11-13 08:26 Straight Photography!
Bilden är från Sandhammaren i Skåne! Vår eller tidig höst! Med värme och ljus! Vi har cyklat en hel del ihop min fru och jag! I Danmark, Italien, Spanien och mycket i Skåne då det företag jag ... läs mer..
Läst 545 ggr | 4 kommentarer.
2025-11-13 05:38 Mellan himmel och jord/peter
Stureholm är området i närheten för rovfåglar
Antar det är ormvråk, den flög sedan ner till sin kompis i bilden nedan
Här en blå kärrhök, hona.
Gulsparv
fasaner
Tornfalk, om det är en ... läs mer..
Läst 332 ggr | 4 kommentarer.
2025-11-12 21:17 Tommys hörn av bloggosfären
Igår var det Sala, idag skulle jag hämta vid tåget vid Fagersta C. Mörkt var det idag också, men idag regnade det också, som lite extra krydda! Men jag satte på den vädertätade zoomen Pana. ... läs mer..
Läst 1510 ggr | 2 kommentarer.
2025-11-12 19:04 I fotonernas värld
Jag besökte eklundarna i Herrevadsklosters naturreservat för några veckor sedan. Jag tyckte att jag fick till det bäst med olika former av panoramaformat. Jag valde olika 'långsmalhet' för olika ... läs mer..
Läst 523 ggr | 7 kommentarer.
2025-11-12 13:35 Erik Madsen/DK
Roskilde, den 12. november 2025.
FF=69 mm.
324 mm.
35 mm.
225 mm.
24 mm.
69 mm.
300 mm.
1000 mm.
Fotograferad den 6 november 2025 ut genom mitt köksfönster en blåsig höstdag med min NIKON ... läs mer..
Läst 1066 ggr | 6 kommentarer.
2025-11-12 12:19 Erik Madsen/DK
Roskilde, den 12. november 2025.
På gensyn. läs mer..
Läst 729 ggr | 3 kommentarer.
2025-11-12 10:16 Stefans bilder
Sensommaren - varmt, skörden startar och fåglarna börjar ge sig iväg. Först denna slända, fångad i luften vid kanten av Helge å
en hane av blågrön mosaikslända som avpatrullerade grönskan efter ... läs mer..
Läst 301 ggr | 8 kommentarer.
2025-11-12 07:50 Straight Photography!
Här en äldre bild med den gamla tekniken! Regionaltåget vid avgång från Gnesta station! Fotat med ett Canon 1,5/35 mm och HP5+ på c:a 800 ISO! Jag kan väl lägga till att Regionaltåget har gett Gnesta ... läs mer..
Läst 521 ggr | 1 kommentarer.
2025-11-12 06:15 Mellan himmel och jord/peter
Några bilder från Utvälinge den 9 oktober
Gråhäger i vassen, en ganska vanlig syn
Storskrake
Storspovar
Skäggmes läs mer..
Läst 324 ggr | 7 kommentarer.
2025-11-12 00:00 På Väg
Idag blir det bara svart-vitt. Kanske för att jag bara ville det eller kanske för att det blev ganska snyggt. Nån orsak har jag säkert.
Igår var vi vid den berömda (i vart fall i Sri Lanka) Nine ... läs mer..
Läst 407 ggr | 2 kommentarer.











































