Erik Madsen/DK

Jag fotograferar livet runt mig och det jag ser på min väg. Dokumentarisk - reportage - situationer. Candid - Snapshots - Gatumiljö.

Roskilde-bloggen # 2957: Nu är den stängd.

Bildtexterna finns under bilderna här hos mig.

Fotograferad den 2 oktober 2024 i Algade, där det är tillåtet att cykla mitt på gatan.

På 60- och 70-talen fanns det 4-5 fotobutiker i Roskilde. Nu är den sista stängd och en blomsteraffär har öppnat istället - sorgligt 😢 

På gensyn.

Publicerad 2024-10-13 15:59 | Läst 948 ggr 7 Kommentera

Roskilde-bloggen # 2954: Musik i gatubilden.

Fotograferad en härlig dag, 31 augusti 2024 i Algade.

Jag vet inte vad de hette. De spelade både ballader och lite jazziga nummer. Efter hand kom fler och fler åskådare.

På gensyn.

Publicerad 2024-10-10 20:54 | Läst 793 ggr 5 Kommentera

Roskilde-bloggen # 2952: DSCF8107 jpg och DSCF8108 jpg

Fotograferet den 23. september 2024 på Stændertorvet.

På gensyn.

Publicerad 2024-10-07 20:29 | Läst 834 ggr 6 Kommentera

Roskilde-bloggen # 2950: Ett annat sätt.

Roskilde-bloggen # 2947: Mitt mest använda sätt på gatan. - Fotosidan

Igår blev det svartvitt.

Jag tycker att det är roligt och givande att interagera med människorna jag möter på gatan. Då och då.

Förstora.

Jag kan inte de där "handtecknen", men de bad mig att bli fotograferad. Därefter frågade de var man/de kunde se bilderna. Killen med kepsen insisterade på att kunna logga in på min FS-blogg. Och han kunde - cool, sa han.

Arkivbild.

Jag tycker att det är lättare för mig att komma i kontakt med killar och män än det är med tjejer och kvinnor. Det beror nog på både mitt utseende, ålder och att jag kör min handikappskoter :-) Så de vänder ryggen till :-)

Andra ser åt andra hållet :-)

På gensyn

Publicerad 2024-10-03 18:10 | Läst 799 ggr 2 Kommentera

Roskilde-bloggen # 2947: Mitt mest använda sätt på gatan.

Bildtexten finns under bilden.

Förstora.

Med vind hela året.

Det är vad jag gör mest när jag fotograferar på gator och torg: Färg - 35 mm - f/8 till f/11 - 1/250 sek. - auto ISO - och människor i miljön och med omgivningen.

Jag uppmuntrar inte til  någon debatt eller diskussion om detta ena sätt jämfört med många andra. Titta bara på bilden.

På gensyn.

Publicerad 2024-09-29 20:42 | Läst 1360 ggr 8 Kommentera
Föregående 1 ... 28 29 30 ... 213 Nästa