Filtrera på kategori
2022-08-09 22:45 Tommys hörn av bloggosfären
Det tog en faslig tid innan det nya begagnade macroobjektivet, (Olympus M. Zuiko Digital ED60 mm F2,8 Macro), anlände från Finland. Men i förrgår kunde jag hämta ut det från postombudet och idag och ... läs mer..
Läst 2648 ggr | 1 kommentarer.
2022-08-07 21:05 Tommys hörn av bloggosfären
Nu är semestern slut, och vi passade på att turista lite i Skinnskattebergstrakten igår och idag! Lite kultur måste man ha på semestern. Därför åkte vi till Galleri Astley i Uttersberg. Det är en ... läs mer..
Läst 3589 ggr | 1 kommentarer.
2022-07-31 21:30 Tommys hörn av bloggosfären
När nygamla macroobjektivet ännu inte kommit till postens utlämningsställe, så är det ju klart att lusten infinner sig att fota småkryp! Nu finns det ju klara fördelar med att fotografera just ... läs mer..
Läst 4118 ggr | 3 kommentarer.
2022-07-30 20:01 Tommys hörn av bloggosfären
Jag och barnen handlade lite fika på Konsum och åkte till Ängelsberg. Väl där hamnade vi vid hyttan och efter fikastunden så gick vi ett varv runt ... läs mer..
Läst 2892 ggr | 1 kommentarer.
2022-07-27 08:29 I fotonernas värld
Några bilder från Stenshuvuds nationalpark i början av juli. Temat den här gången fick bli blommor.
#1
#2
#3
#4
#5 läs mer..
Läst 2344 ggr | 10 kommentarer.
2022-07-19 20:43 Tommys hörn av bloggosfären
Så jag gick ut bland blommorna och sökte efter stjärnor, galaxer och nebulosor!
****
1.
****
3.
****
4.
****
5.
****
6.
Liv i universum? Jodå alldeles fullt av ... läs mer..
Läst 1892 ggr | 1 kommentarer.
2022-07-16 08:07 UNDER FOCUS
Några tar god tid på sig och njuter av allt vackert man kan se i blommor, grönsaker och frukt?? Några är på väg till någon annan plats?? –å några är ute och motionerar??
Det är ju ingenting ovanligt ... läs mer..
Läst 1540 ggr | 2 kommentarer.
2022-07-07 22:33 Tommys hörn av bloggosfären
Så var resan till Gotland och resan på Gotland över för den här gången. Jag har visat hela 393 bilder från vår semester från olika hörn och vrår på ön, och det här inlägget blir det sista. Bilder som ... läs mer..
Läst 1994 ggr | 1 kommentarer.
2022-07-02 19:59 Tommys hörn av bloggosfären
Så det blev bara ett litet stopp. Förra gången vi var på Gotland 2019, bodde vi alldeles intill Furillen och jag kunde åka dit på egen hand en kväll! Det var magiskt! Den här gången blev det inte så ... läs mer..
Läst 3058 ggr | 1 kommentarer.
2022-07-01 22:00 Tommys hörn av bloggosfären
Kyllaj är ännu en av dessa undersköna platser på Gotland. En plats som varit viktig länge. Historien har satt sina spår. Hamn och kalkbruk och inte minst Strandridaregården. En Tulltjänstemannabostad ... läs mer..
Läst 2908 ggr | 1 kommentarer.
2022-06-28 21:27 Tommys hörn av bloggosfären
Det blev inte så många nya platser som vi besökte den här gången på Gotland. Men Elinghems ödekyrka hade jag bestämt mig för att jag ville besöka. Hittills har jag besökt Gunnfajuns kapell och Ganns ... läs mer..
Läst 2631 ggr | 0 kommentarer.
2022-06-25 07:57 UNDER FOCUS
Nu dyrkar vi blommorna kring oss?? –vi binder kransar?? –i klär oss själva och forntida symboler, kors och påkar med de vackraste av blommor?? Blomman symboliserar fruktsamheten och framtiden??
Vi ... läs mer..
Läst 1555 ggr | 2 kommentarer.
2022-06-18 19:48 Tommys hörn av bloggosfären
Närholmen är verkligen en annorlunda plats med en annorlunda natur mot det jag brukar uppleva. Det är så fint där! :) Fyren gör naturligtvis sitt till som ett verkligt ... läs mer..
Läst 2906 ggr | 1 kommentarer.
2022-06-17 22:29 Tommys hörn av bloggosfären
Det blev "bara" ett kortare stopp bland fiskebodarna i Ljugarn, även om jag vet att det finns mycket att titta på och fotografera där. Färgprakten är det inget fel ... läs mer..
Läst 2485 ggr | 1 kommentarer.
2022-06-15 20:48 Tommys hörn av bloggosfären
För oss brukar en resa tvärs över ön, från nordväst till sydost innebära ett lagom stop vid Roma kungsgård och klosterruin. Jag kan väl ärligt säga att det inte har varit mitt favoritutflyktsmål. Jag ... läs mer..
Läst 2806 ggr | 1 kommentarer.
2022-06-14 20:10 Tommys hörn av bloggosfären
För mig är det viktigt med en fin bas att utgå från. Vi brukar åka omkring mycket på våra semestrar och när vi är på Gotland brukar vi besöka nästan hela ön. Därför är det skönt att komma tillbaka ... läs mer..
Läst 2623 ggr | 3 kommentarer.
2022-06-13 20:31 Tommys hörn av bloggosfären
Det har gått ett par år (3) sedan vi var på Gotland senast. Det kom en pandemi emellan. Men förra veckan kom vi iallafall iväg till det som är mitt paradis på jorden. I år har det dock inte varit så ... läs mer..
Läst 1913 ggr | 3 kommentarer.
2022-06-07 22:21 Khalad Photography Blog
***
Vardagsblommorna hinner nästan blomma över innan lusten kom tillbaka. Med långtelet på gick jag vår vanliga promenad en extra gång i eftermiddag för att få några bilder. Ni känner säkert igen ... läs mer..
Läst 2257 ggr | 5 kommentarer.
2022-06-07 08:09 UNDER FOCUS
Vi beundrar skönheten i naturen?? –blommor, djur, berg och skogar?? –och alla skönheter nere i sjöar och hav?? Det är en livgivande skönhet?? –utan den skulle vi inte leva här??
Med andra ord ... läs mer..
Läst 1981 ggr | 0 kommentarer.
2022-06-04 23:02 Tommys hörn av bloggosfären
Idag skulle jag leda en vigsel i Sätra Brunnskyrka. Jag såg till att vara där i god tíd för det finns så många fina miljöer där. Byggnader, park och natur i en oerhört vacker mix! Inte konstigt att ... läs mer..
Läst 2384 ggr | 2 kommentarer.
2022-06-01 18:10 Tommys hörn av bloggosfären
Äppelträdets överdådiga blomning...
****
Vattnades av juni månads första regnskur.
**** läs mer..
Läst 1724 ggr | 0 kommentarer.
2022-05-31 22:02 Tommys hörn av bloggosfären
Men, men...!
****
1.
****
2.
****
3.
****
~Sista maj 2022~
**** läs mer..
Läst 3175 ggr | 0 kommentarer.
































