Erik Madsen/DK

Jag fotograferar livet runt mig och det jag ser på min väg. Dokumentarisk - reportage - situationer. Candid - Snapshots - Gatumiljö.

Roskilde-bloggen # 2887: Køkkenbordet.

Fujifilm X100F - Direkt ur kameran (förlåt). EM-special filmsimulering. Kvadrat-  det borde annars vara 16:9, men det blir nästa gång. Med utomhusmotiv.

På gensyn.

Publicerad 2024-06-11 14:30 | Läst 1544 ggr 4 Kommentera

Roskilde-bloggen # 2881: En ny filmsimulering och annars utan många ord.

Utsikt från mitt köksfönster. Parkeringsplatsen är inte avsedd för mig personligen.

På gensyn.

Publicerad 2024-06-02 23:30 | Läst 1587 ggr 2 Kommentera

Bilddagbok # 2538 / Tomgångsblogg .....

ROSKILDE, DEN 9. SEPTEMBER 2022.

..... det är ett uttryck som jag har tjuv stulit från Bengt B.

Egentligen är jag inte helt klar över definitionen :-)

Här har jag kommit lite utanför "turist ruten" i Roskilde och jag har verkligen ingen aning om var dörren/grinden leder til.

Kanske et W.E - motiv ?

NIKON D700 med AF  NIKKOR 28 mm f/2,8.

På gensyn,

PS: Jag håller på med ett blogginlägg som bara behöver lite research - därför bloggtomgång idag :-)

Publicerad 2022-09-09 21:12 | Läst 1585 ggr 5 Kommentera

Bilddagbok # 2507 / Mer färgtest med Sony a6000.

ROSKILDE, DEN 3. AUGUST 2022.

https://www.fotosidan.se/blogs/emfoto43/bilddagbok-2506-leftovers-och-fargfotokamera-mellanmjolk.htm

Jag passerade denna byggarbetsplats på väg hem från Stændertorvet i lördags. Med en av mina inspirationskällor i åtanke testade jag lite färgfotografering

På gensyn

Publicerad 2022-08-03 22:06 | Läst 1455 ggr 3 Kommentera

EM-bloggen # 2361 / Stökigt och fult.

Roskilde, den 11. januar 2022.

Undantagsvis - ett inlägg till idag.

Fuji X100F o.s.v.

På gensyn - //Erik//

Publicerad 2022-01-11 19:13 | Läst 1361 ggr 3 Kommentera
Föregående 1 2 3 ... 16 Nästa